شناسه خبر:80203
1402/12/15 09:48:50

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تأمین آب شرب 28 روستا در قالب هشت هزار و 498 خانوار در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان، فرهاد بختیاری‌فر از تأمین آب شرب 28 روستا در قالب هشت هزار و 498 خانوار در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: عملیات آب‌رسانی به 70 روستای استان در طرح جهاد آب‌رسانی با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) به اتمام رسیده که از این تعداد، آب‌رسانی به 28 روستا بهره‌برداری شده و مابقی پروژه‌ها نیز تا پایان سال و یا ابتدای سال آینده بهره‌برداری می‌شوند.

وی اظهار کرد: قرارداد اول جهاد آب‌رسانی در همدان با هدف آب‌رسانی به 160 روستا درنظر گرفته شد و این قرارداد درحال حاضر 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بختیاری‌فر ادامه داد: مدت این قرارداد 30 ماه و اعتبار درنظر گرفته‌شده برای این پروژه‌ها 509 میلیارد تومان است که بیش از 150 هزار نفر را در قالب 45 هزار و 200 خانوار پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون عملیات آب‌رسانی به 28 روستا بهره‌برداری شده است، توضیح داد: روستاهای روان، دهنجرد و میرزا حصاری در شهرستان بهار، روستاهای حاجی‌آباد، سوتلق، کندر، کهنوش، کرزان و گنبله در شهرستان تویسرکان، روستاهای جربانلو، تکیه و یارمه باغ در شهرستان رزن، روستاهای سراوک و فیض‌آباد در شهرستان فامنین، روستاهای جزوان، آق‌کند، اوزون دره، کندتپه، قوره جینه، طاهرلو، میرزاحصاری، واشور، پرورق و نورآباد حاجیلو در شهرستان کبودراهنگ، روستای عشاق در شهرستان ملایر و روستاهای زرین باغ، ده موسی، طائمه و توانه در شهرستان نهاوند، روستاهایی هستند که عملیات آب‌رسانی به آن‌ها بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان با اشاره به اینکه 304 میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آب‌رسانی همدان تخصیص داده شده است، بیان کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد 19 باب و 15 هزار و 200 متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول 195 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 120 کیلومتر، حفر چاه به تعداد 37 حلقه و یک دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام‌شده در راستای آب‌رسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

بختیاری‌فر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1403 قرارداد دوم آب‌رسانی به روستاهای استان مشتمل بر 330 روستا با 9 هزار و 60 میلیارد ریال، با شروع عملیات اجرایی مجتمع‌های آب‌رسانی پیشخور شهرستان فامنین و عربلو شهرستان همدان آغاز می‌شود.

 

 

شناسه خبر 80203