شناسه خبر:80214
1402/12/15 10:07:48
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان:

80 ملک در همدان برای طرح مولدسازی شناسایی شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: 80 ملک و ساختمان نیمه‌تمام در راستای اجرای طرح مولدسازی در این استان شناسایی شده است.

تورج الوانیان روز دوشنبه با بیان اینکه 80 ملک و ساختمان نیمه‌تمام در راستای اجرای طرح مولدسازی در این استان شناسایی شده است، ابراز کرد: بحث مولدسازی مصوبه‌ای که سران قوا به تصویب رساندند، به قوت در استان همدان درحال انجام است.

وی با بیان اینکه کار واگذاری این طرح‌ها در برخی از دستگاه‌های اجرایی به شکل‌های مختلف درحال انجام است، ادامه داد: به‌طور نمونه یکی از دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت تهاتر فضای در اختیار را به پیمانکار واگذار کرد و در مقابل آن پیمانکار متعهد است فضای آموزشی را با متراژ مشخص به قیمت ریالی طرح احداث کند و تحویل دستگاه دهد.

الوانیان خاطرنشان کرد: از این 80 طرح مولدسازی چهار تا پنج طرح به مرحله نهایی رسیده و بقیه درحال پیگیری است.

وی اظهار کرد: برخی از این طرح‌ها دو تا سه هزار میلیارد ریال هزینه دارد و طبق قانون جدید مولدسازی هر طرحی که به مرحله مولدسازی برسد، 100 درصد آن در اختیار استان برای تملک دارایی سرمایه‌ای با اولویت دستگاهی که فروش را انجام می‌دهد، قرار می‌گیرد.

الوانیان افزود: در راستای شناسایی طرح مولدسازی زمین‌های خوبی در استان همدان وجود دارد که اگر این اتفاق بیفتد، کمک‌حال اعتبارات استان خواهد شد.

* بارگذاری 1600 طرح نیمه‌تمام همدان در سامانه دارایی دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی را یکی از الزامات قانونی عنوان کرد و گفت: سامانه الکترونیکی به‌عنوان دارایی دولت وجود دارد که با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده یک‌هزار و 600 طرح نیمه‌تمام یا در مرحله بهره‌برداری استان در این سامانه بارگذاری شده است.

الوانیان با بیان اینکه با پیگیری و تأکیدات دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های توجیهی برگزار شد که آیا این طرح‌ها قابل واگذاری هستند یا خیر، توضیح داد: واگذاری انواع و اقسام دارد که ممکن است طرح به‌طور کامل در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد یا تهاتر و اجازه داده شود.

وی ادامه داد: برای این واگذاری‌ها تسهیلاتی درنظر گرفته می‌شود که اگر کسی این طرح‌ها را از روش‌های مختلف به تملک خود درآورد، از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شود و این کار درحال انجام است.

 

شناسه خبر 80214