شناسه خبر:80217
1402/12/15 10:15:58

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور گفت: ظرفیت تمدنی کردستان در حوزه مسجد، تقریب، وحدت و اخوت ایمانی مساجد موجب شده تا راهبری این حوزه با حضور و عضویت علمای اهل سنت استان در قالب نخستین کارگروه راهبری اهل سنت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، روز دوشنبه در نخستین نشست کارگروه راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که به‌صورت وبیناری با حضور اعضایی از استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و گلستان برگزار شد، اظهار کرد: شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با نشاط بسیار مناسبی در سنندج در حال برگزاری است.

وی افزود: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مساجد پایگاه قرآن باشند، تلاش ما بر این متمرکز شد تا این امر مهم محقق شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور افزود: در همین راستا، شب گذشته، سی هزارمین کرسی تلاوت قرآنی در سال جاری با استقبال جامعه قرانی در مسجد جامع سنندج و با استقبال پرشوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه 300 نفر از کل کشور شامل فعالان و داوران قرانی در مسابقات قرآنی مدهامتان به میزبانی سنندج حضور دارند، افزود: با تلاش مدیران و مسئولان استان کردستان، این مسابقات به بهترین وجه و برای اعتلای پرچم اسلام و فرهنگ و هنر دینی و مباحث مرتبط با قرآن و مسجد، خالصانه مدیریت شد.

وی تأکید کرد: میزبانی این جشنواره افتخاری برای مسئولان مردم و علمای کردستان است که خادم قرآن هستند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور افزود: یکی از دغدغه‌های مدیران کانون‌های اهل سنت تشکیل این کارگروه بود چراکه برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و مسائل مناسبتی برای مساجد اهل سنت باید کاملاً متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده به دو موضوع مهم در تقویت وحدت مسلمانان اشاره کرد و افزود: یکی از این محورها ساحت قرآن کریم است که محل وحدت اسلامی و نیز فعالیت‌های مشترک قرآنی و دیگری مسجد به‌عنوان خانه خداست که در سایه آن عملیات مشترک قرآنی و دینی تعریف و انجام گیرد.

وی یادآور شد: جای این کارگروه خالی بود تا راهبری‌ها و سیاستگذاری‌های کانون‌های اهل سنت را به‌صورت ویژه پیگیری کند و امیدواریم بتوانیم در این کارگروه، به الگوی سیاستگذاری کلان در کانون‌های فرهنگی مساجد اهل سنت برسیم که ظرفیت بسیار مهم و با اهمیتی است.

*تأکید بر وحدت از کردستان تا سیستان و بلوچستان

یکی از مدیران کانون‌های مساجد کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، چند سالی غیرفعال بود ولی در چند سال اخیر باتغییر و تحولات انجام گرفته، به‌ویژه در زمینه قرآنی پویایی خاصی گرفته است.

ماموستا احسن میرزایی افزود: در کانون فرهنگی و هنری تحت مسوولیت بنده، مجموعه حفظ قرآن با حضور 30 حافظ فعالیت دارد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

امام جمعه خاش نیز در ارتباط وبیناری، اظهار کرد: کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع خاش از کانون‌های فعال است که در زمینه قرآنی کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

مولوی عبدالستار حسین زهی، افزود: از مردم ایران و به‌ویژه مردم سیستان و بلوچستان قدردانی می‌کنم که با وجود همه دشمنی‌هایی که با انقلاب اسلامی ایران وجود دارد، در انتخابات 11 اسفند حضور چشمگیری داشتند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان، این ظرفیت را دارد که از آن برای بهبود استحکام امنیت و تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی استفاده شود، یادآور شد: دشمنانی هستند که می‌خواهند وحدت را در این ساتان، خدشه‌دار کنند ولی با هوشیاری مردم و علما از این توطئه پیشگیری می‌شود و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه فعالیت بیشتری خواهند داشت.

 

 

شناسه خبر 80217