شناسه خبر:80218
1402/12/15 10:17:42

استاندار کردستان گفت: از بانک‌های عامل انتظار می‌رود در زمینه افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن همکاری و در این زمینه سرعت عمل داشته باشند.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هم‌اکنون در زمینه اجرای طرح نهضت مسکن ملی در استان، در بحث تأمین زمین مشکلات ما تاحدودی رفع شده و مشکل جدی نداریم بنابراین در حال حاضر بحث آماده‌سازی و ساخت و ساز اولویت ما است.

وی افزود: در این زمینه با شروع فصل کاری باید به‌صورت جدی کارها را پیش ببریم، البته این امر مستلزم همکاری بانک‌ها است که در زمینه افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات تسریع کنند تا فرصت عمرانی را از دست نداده و بخش عمده‌ای از کارها را انجام دهیم.

استاندار کردستان تأکید کرد: هر بانکی که توان تأمین سهمیه ابلاغی را ندارد به ما اعلام کند چراکه کم‌کاری را در این زمینه به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

زارعی‌کوشا همچنین به برخورد ناشایست برخی از کارمندان بانک‌ها با منتقاضیان مسکن ملی اشاره کرد و گفت: بنابر گزارش‌هایی که به ما داده شده در برخی بانک‌ها کارمندانی هستند که به جای راهنمایی متقاضیان با دادن جواب سربالا آنان را مأیوس می‌کنند، بنابراین از مدیران بانک‌ها درخواست می‌شود با این افراد برخورد جدی شود.

وی یادآور شد: در صورت تکرار چنین مواردی شخصا ورود پیدا کرده و از طریق قانون و دستگاه قضا اقداماتی بر علیه چنین افرادی انجام خواهم داد چرا که فردی که دلش با نظام و دولت نیست و مردم را مأیوس می‌کند نباید درمجموعه باقی بماند.

وی در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح مسکن ملی فقط ماموریت راه و شهرسازی نیست و همه دستگاه‌ها بویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید ورود کنند، ضمن اینکه در برخی از شهرستان‌ها تعداد نیروها کم است و این کار سنگین با چند نفر انجام نمی شود و در این زمینه نیز باید اقداماتی را انجام داد.

استاندار کردستان افزود: همچنین بحث مسکن روستایی و شهرهای کوچک در بنیاد مسکن مورد بررسی قرار گیرد و در جلسه جمع‌بندی که قبل از پایان سال برگزار می‌شود گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در بخش‌های مختلف این طرح ارائه شود.

*رفع دغدغه تأمین زمین

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه درحال حاضر در زمینه تأمین زمین دغدغه زیادی نداریم، گفت: تاکنون 697 هکتارزمین در سنندج، 302 هکتار در قروه، 259 هکتار زمین در سقز،250 هکتار در بانه، 160 هکتار در دیواندره،74 هکتار در دهگلان،37 هکتار در مریوان،26 هکتار در بیجار و پنج هکتار در سروآباد تأمین شده است.

وی خواستار توجه جدی فرمانداران و شهرداران به بسته‌های تشویقی 19 گانه بافت فرسوده و بازتنظیم شد و گفت: در این زمینه برخی از شهرها اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما می‌طلبد همه شهرهای استان در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

*تأمین زمین 16 هزار واحد

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: واگذاری و تخصیص زمین مسکن ملی در استان از هشت هزار به 16هزار واحد رسیده و تا پایان سال تلاش می‌شود که به 21 هزار واحد برسد.

امیرحسین جمشیدنژاد با بیان اینکه کردستان در زمینه واگذاری و تخصیص زمین استان ششم کشور است گفت: هفته گذشته الحاق286 هکتار زمین به محدوده شهر دیواندره نیز انجام شد و درحال حاضر 70هکتار در سنندج و بیش از 200هکتاری در شهرستان قروه برای بررسی در شورای عالی مسکن قرار دارد.

وی یادآور شد: هفته گذشته همچنین بحث گروه‌بندی برای دو هزار و 300 متقاضی مسکن ملی در شهرک وحدت سنندج انجام شده است و چهارشنبه هفته جاری نیز قرعه‌کشی برای تعیین قطعه پس از آن تخصیص زمین انجام می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان به طرح جوانی جمعیت مسکن ملی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه قرعه‌کشی جوانی جمعیت برای 103 نفر از متقاضیان این طرح در سقز و 14متقاضی در دیواندره انجام شد.

 

شناسه خبر 80218