شناسه خبر:80261
1402/12/16 10:26:49

سپهرغرب، گروه خبر: به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مراکز اقامتی استان ظرفیت اسکان روزانه پنج هزار مسافر نوروزی را دارند.

وحید امیری با اشاره به فعالیت 160 مرکز اقامتی در استان، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، تمام مراکز اقامتی استان آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی شده‌اند.وی افزود: طبق تمهیدات اندیشیده‌شده مراکز اقامتی استان ظرفیت اسکان روزانه حدود پنج هزار مسافر را در ایام نوروز خواهند داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین ظرفیت اسکان مراکز اقامتی استان مربوط به 22 هتل با ظرفیت یک‌هزار و 575 تخت است.

وی ادامه داد: همچنین 55 اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت یک‌هزار و 93 تخت، 14 میهمان‌پذیر با ظرفیت 633 تخت، 48 خانه‌مسافر با ظرفیت 423 تخت، پنج هتل‌آپارتمان با ظرفیت 153 تخت، چهار هتل‌بوتیک با ظرفیت 137 تخت، دو اقامتگاه سنتی با ظرفیت 65 تخت و تأسیسات اقامتی بین راهی با ظرفیت 30 تخت در این ایام آماده اسکان مسافران و میهمانان نوروزی خواهند بود.

امیری در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه هرساله میزبان گردشگران بسیاری می‌شود، تلاش داریم از ظرفیت اقامتی سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: به این منظور حدود 700 کلاس درس در 100 مدرسه استان نیز از طرف آموزش‌وپرورش برای اسکان میهمانان نوروزی آماده‌سازی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یادآور شد: با توجه به اینکه مسافرت‌های ایام نوروز هرساله بیشتر به شکل خانوادگی برگزار می‌شود، بخشی از آن‌ها ترجیح می‌دهند در کمپ‌هایی که در پارک‌ها برایشان درنظر گرفته می‌شود، مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای این‌دسته از مسافران نیز تمهیداتی درنظر گرفته شده که درصورت بارانی شدن هوا، بتوانند در سالن‌های سرپوشیده ورزشی اسکان داده شوند.

شناسه خبر 80261