شناسه خبر:80262
1402/12/16 10:28:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: هیچ جلسه‌ای مهم‌تر از جلسه شورای مسکن استان نیست و همه مدیران باید شرکت در این نشست را بر سایر جلسه‌ها اولویت دهند و به‌صورت جهادی وارد میدان شوند.

«علی‌اکبر اسدی» روز سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی افزود: رفع مشکلات اقدام ملی مسکن در استان به‌خصوص شهر اراک مورد توجه و اهتمام جدی است و مدیران باید با حضور شخصی و نه با فرستادن نماینده در جلسه و گرفتن تصمیم، به روند شتاب‌بخشی طرح‌های مسکن اقدام کنند.

وی در ادامه بیان کرد: 72 واحد از طرح مسکن مهر در استان در مرحله فونداسیون است و برای ادامه روند ساخت باید به تعاونی‌ها اطلاع‌رسانی شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: میزان تسهیلات برای ساخت طرح‌های اقدام ملی، پنج میلیارد و 550 میلیون ریال تعیین شده است که درصورت صنعتی‌سازی، ظرفیت تسهیلات به هفت میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

اسدی با گلایه از پرداخت تسهیلات بانکی و عقد قرارداد با متقاضیان توسط بانک‌ها، افزود: نشست قرارگاه مسکن استان شنبه 26 اسفندماه برگزار و وضعیت قرارداد بانک‌ها و تسهیلات مسکن در این نشست مشخص شود.

وی بیان کرد: بدترین بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات اقدام ملی مسکن شامل سپه، مسکن، تجارت و صادرات است که باید تغییر جدی در حوزه مسکن داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: تسهیلات مسکن یک‌هزار و 700 متقاضی استان مرکزی تا آخر سال توسط بانک ملی پرداخت می‌شود که جای تقدیر دارد.

* تمام قراردادهای ساخت طرح 8100 واحدی اراک با بانک‌ها منعقد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: تمام قراردادهای ساخت طرح هشت هزار و 100 واحدی اراک با بانک‌ها منعقد شد و بانک ملی در این فرآیند پیشتاز است.

«عباس یوسف‌زاده» افزود: این درحالی است که با گذشت دو سال از آغاز روند ساخت، قراردادی با متقاضیان و بانک‌ها صورت نگرفته بود؛ اما با تلاش انجام‌شده این مهم عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای 900 قطعه زمین در شهرهای جدید استان مصوبه داشت که آماده‌سازی زمین را آغاز کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درباره محوطه‌سازی طرح اقدام ملی مسکن ساوه هم گفت: برای پروژه‌ 980 واحدی اقدام ملی مسکن ساوه جهت واحدهای 82 و 85 متری واریز وجه ندارند و برای 93 متری‌ها، باید مبلغ اندکی پرداخت شود.

یوسف‌زاده افزود: 30 درصد متقاضیان مسکن اقدام ملی در اراک و ساوه در دهک یک تا چهار قرار دارند.

وی بیان کرد: آماده‌سازی محوطه اقدام ملی مسکن ساوه به شهرداری واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این اداره کل در فروردین‌ماه سال جدید برنامه زمان‌بندی برای پرداخت وجه و میزان پیشرفت فیزیکی تا پایان پروژه ساختمانی را انجام می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم افزود: سه هزار و 761 متقاضی مسکن روستایی اقدام ملی از مجموع هشت هزار متقاضی به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند.

«علی عسگری» اذعان کرد: 816 قرارداد نیز با متقاضیان اقدام ملی مسکن شهری استان مرکزی منعقد شده است.

شناسه خبر 80262