شناسه خبر:80377
1402/12/19 12:27:37
استاندار همدان در شورای گفت‌و‌گو‌ی دولت و بخش‌ خصوصی:

ضرورت توجه به کارگران و کارفرمایان بخش خصوصی در حوزه تأمین اجتماعی

سپهرغرب-گروه خبر:استاندار همدان با اشاره به لزوم توجه به کارگران و کارفرمایان بخش خصوصی در حوزه تأمین اجتماعی، گفت: گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی دغدغه دولت است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در شصتمین شورای گفت‌و‌گو‌ی دولت و بخش‌خصوصی بیان کرد: انتظار می‌رود سال آینده شاهد مناسبات اقتصادی بیشتری برای استان باشیم.

وی افزود: باید به سویی حرکت کنیم که اگر مانعی در مسیر بخش خصوصی و غیر دولتی وجود دارد، با استفاده از ظرفیت شورای گفت‌و‌گو برای رفع آن‌ها اقدام شود.

مقام عالی دولت درخواست کرد که رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در اولویت دستگاه قضائی استان قرار بگیرد و گفت: باید با تلاش از این شرایط برای پیشرفت اقتصادی استان بهره بگیریم.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه حضور کارفرما و کارگر در کمیته‌های تجدید نظر مشاغل سخت و زیان‌آور الزامی است، بیان کرد: اگر قرار است در کمیته‌ تجدید نظر مشاغل سخت و زیان‌آور در مورد شخصی قضاوت شود، آن شخص باید حضور داشته باشد.

وی با اعلام این خبر که برای تسهیل در روند جلسات تجدید نظر اتاق بازرگانی جهت معرفی افراد خبره به‌عنوان مشاور اعلام آمادگی کرده است، گفت: در جلسات رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی حتی با وجود نمایندگان کارگران و کارفرمایان، باید شخص کارفرما و کارگر نیز حضور داشته باشند.

 

 

شناسه خبر 80377