شناسه خبر:80388
1402/12/19 13:18:35

سپهرغرب-گروه خبر:امام جمعه همدان گفت: فضای رقابت انتخاباتی تمام شده و امروز باید همه در کنار هم تلاش کنند، مشکلات را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران حسینیه امام خمینی(ره) همدان با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان باید خانه‌تکانی از وجود خود انجام دهیم و آلودگی‌های درونی را پاک کنیم اظهار کرد: باید از مردم همدان به خاطر مشارکت در برگزاری انتخابات که بیش از 44 درصد مشارکت را محقق کردند، تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از همه افرادی که انتخابات را برگزار کردند باید تقدیر کرد افزود: مشارکت مردم با وجود شرایط خاص حاکم خوب ارزیابی می‌شود و امید است خداوند برای این کشور برکت را رقم بزند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انتخابات تمام و نتایج آن مشخص شد تصریح کرد: سوالی را باید مطرح کرد برای کسانی که در این عرصه ورود کردند، تهمت زدند، آبرو بردند و مسائلی را پیش کشیدند و آن این است اکنون که نتایج مشخص شد، شما در پیشگاه الهی چه خواهید کرد؟

وی با بیان اینکه چرا نباید از برخی از مسائل اخلاقی مراقبت کرد ادامه داد: آنجا که حق و ناحق شود باید به خدا پناه ببریم از تحلیل‌های غلط و حرف‌های نادرست و ما گفتیم و ثبت شد، بنابراین قبل از اینکه ماه مبارک رمضان از راه برسد، از برخی از صحبت‌ها و بداخلاقی‌ها توبه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در ادامه خطاب به منتخبین مردم خاطرنشان کرد: این مسئولیت‌ها تمام شدنی است و منتخبان خود را مخاطب این سخن امیرالمومنین(ع) بدانند که فرمود این مسئولیت امانت الهی است، شما امین مردم هستید و از این اعتماد سوء استفاده نکنید؛ امیدواریم منتخبان این سخن را بشنوند و به کار گیرند.

وی با بیان اینکه انتصاب اطرافیان و ثروت‌اندوزی به معنای خیانت است و تا آخر قیامت مورد لعنت قرار خواهند گرفت گفت: مبارک بودن این مسئولیت‌ها زمانی است که به آخرت زیان نرساند اما مسئولیتی که از درون آن جهنم بیرون بیاید، مبارک نخواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فضای رقابت تمام شده و امروز باید همه در کنار هم تلاش کنند، مشکلات را برطرف کنند اظهار کرد: البته برخی افراد اعتراضاتی دارند و باید قانونی رسیدگی شود و آنجا که مسئله تمام شده باید اختلافات را کنار گذاشت و کمر همت برای خدمت به مردم بست.

وی با بیان اینکه سازوکار تبلیغات در انتخابات نیازمند اصلاح است افزود: فلسفه انتخابات تحقق اراده جمعی در مدیریت جامعه است و بستر قدرت‌طلبی نیست و باید سازوکاری تعبیه شود که آسیب‌ وارد نشود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید راهکاری بسنجند تصریح کرد: علیه و له کسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اقدامی صورت نگرفت و فضای سالمی صورت گرفت و باید از آیت‌الله طه‌محمدی و موسوی‌اصفهانی تقدیر کرد.

 

شناسه خبر 80388