شناسه خبر:80389
1402/12/19 13:20:18
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان:

عاملان تخریب ملک اقبالیان تحت پیگرد قرار می‌گیرند

سپهرغرب-گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: عاملان تخریب ملک واجد ارزش اقبالیان این شهر واقع در خیابان جهان‌نما شهر همدان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

محسن معصوم‌علیزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عاملان تخریب ملک واجد ارزش اقبالیان این شهر واقع در خیابان جهان‌نما شهر همدان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این ملک واجد ارزش چند شب قبل مورد تخریب قرار گرفت.

وی بیان کرد: هم‌اکنون برای بررسی موضوع و جلوگیری از خطرهای احتمالی تخریب این بنا، اعزام نیروهای یگان حفاظت و نیروهای فنی به محل در جهت رفع خطر برای عابرین و ساکنان منطقه، اقدام شده است.

معصوم‌علیزاده افزود: روز چهارشنبه با همکاری واحد حوادث شهری شهرداری همدان ضمن اعزام بیل مکانیکی، عملیات رفع خطر از بالکن به‌طور کامل تخریب‌شده و دیوار بیرونی ملک که احتمال ریزش فراوان داشت، انجام شد که این عملیات به‌منظور جلوگیری از خطرات جانی برای عابرین در پی سقوط دیوار صورت پذیرفت.

وی ابراز کرد: بنای اقبالیان به‌دلیل معماری منحصر‌به‌فرد و در پی درخواست فعالان میراث‌ فرهنگی در سال 1400 در فهرست بناهای واجد ارزش میراث‌ فرهنگی ثبت و به مالکان نیز ابلاغ شده است.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: برای این تخلف محرز توسط واحد حقوقی اداره کل پرونده حقوقی تشکیل شده و باید گفت تخریب بناهای واجد ارزش و ثبت آثار ملی جرم بوده و با متخلفان به‌طور قطع برخورد و نسبت به پیگیری قانونی اقدام خواهد شد.

خانه اقبالیان در دی‌ماه سال 1400 ثبت ملی شده است.

 

 

شناسه خبر 80389