شناسه خبر:80407
1402/12/20 08:53:39

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ 5880 مترمربع با اعتبار 2900 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای پذیرش همزمان 600 مسافر آماده بهره‌برداری است.

وحید فروغی‌زاد اظهار کرد: حدود 520 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه‌سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون 38درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ 5880 مترمربع با اعتبار 2900 میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها برای پذیرش همزمان 600 مسافر آماده بهره‌برداری است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار 9000 میلیارد ریال و پارتیشن‌بندی داخل ترمینال جدید با اعتبار 17 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این فرودگاه بوده است.

فروغی‌زاد ادامه داد: بهسازی منازل سازمانی و زائر سرا با اعتبار هفت میلیارد ریال و احداث دو نمازخانه به متراژ 200 مترمربع با اعتبار 15 میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بهسازی ساختمان دستگاه کمک ناوبری DVOR، با اعتبار 450 میلیون ریال را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات برای توسعه فرودگاه عنوان کرد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام ادامه داد: در حال حاضر سه ایرلاین؛ آسمان، ایران ایر و ماهان در حال خدمت‌رسانی روزانه به مردم شریف استان ایلام هستند، ضمناً این فرودگاه آمادگی پذیرش ایرلاینهای جدید در مسیرهای جدید بصورت 24 ساعته می‌باشد.

فروغی‌زاد گفت: احداث دیوار حائل بین ترمینال‌های جدید و قدیم با اعتبار 8300 میلیون ریال و همچنین ایجاد رمپ در ضلع غربی فرودگاه جهت دسترسی به تسمه نقاله ورود بار، با اعتبار 2400 میلیون ریال از دیگر کارهای انجام شده در این فرودگاه است.

وی خرید و نصب دوربین‌های سیستم نظارتی تصویری با اعتبار 60 میلیارد ریال، تکمیل تسمه نقاله و درب‌های جدید ترمینال با اعتبار هفت میلیارد ریال و ایجاد سایه‌بان در ضلع غربی و شرقی ترمینال جهت تسمه نقاله بار مسافران با اعتبار 3300 میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام‌شده برشمرد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: مرحله نخست عملیات درزگیری باند فرودگاه شهدای ایلام با هدف جلوگیری از نفوذ آب به لایه‌های زیرین در راستای افزایش طول عمر و ایمنی عملیات پروازی باند فرودگاه با اعتبار 10 میلیارد ریال انجام شده و همچنین برنامه‌ریزی جهت ارتقاء سیستم روشنایی باند و هدف‌گذاری برای ارتقای ایمنی سطوح پروازی در دست اقدام است.

فروغی‌زاد ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن امکانات و تجهیزات و قابلیت‌های توسعه‌ای فرودگاه بتوان به مردم عزیز استان و سایر هموطنان خدمات مطلوبی ارائه کرد که موجب رضایت آنان شود.

 

شناسه خبر 80407