شناسه خبر:80502
1402/12/21 14:06:23

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه فاصله ارتباط صنعت و دانشگاه هنوز کم نشده است گفت: هر واحد تولیدی که دارای واحد تحقیق و توسعه رتبه‌بندی شده باشد از معافیت مالیاتی صد درصدی به میزانی که برای این حوزه هزینه کند برخوردار می‌شود.

حسین میرابیان در نشست اعضای کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اهمیت تعامل با دانشگاه و برنامه‌های اتاق بازرگانی برای برقراری این ارتباط اظهار کرد: مقاومت‌هایی در هر دو طرف برای عدم برقراری ارتباط مؤثر وجود دارد که همین موضوع به یک معضل تبدیل شده است.
 

وی هدف کمیسیون را در این دوره، ایجاد باور در هر دو نهاد برای تعامل را سازنده برشمرد و اعلام کرد: در قانون پیش‌بینی شده هر واحد تولیدی که دارای واحد تحقیق و توسعه رتبه‌بندی شده باشد از معافیت مالیاتی صد درصدی به میزانی که برای این حوزه هزینه کند برخوردار می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی همدان گفت: اگر این واحد در دانشگاه تأسیس شود با توجه به وجود زیرساخت‌های موجود در دانشگاه، هزینه راه‌اندازی آن توسط صنعت تقلیل می‌یابد و این موضوع را می‌توان به‌عنوان مزیت استفاده از قانون برشمرد.

میرابیان تصریح کرد: با همین رویکرد جلسه هفتم کمیسیون در نمایندگی اتاق در شهرستان ملایر برای احصا و حل مسائل دو صنعت مبل و کشمش برگزار و از سوی فعالان این حوزه مورد استقبال واقع شد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت بتن صنعت بریس و دانشگاه توسعه و عمران روستایی در تاریخ 21 اسفندماه خبر داد و اعلام کرد آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشابه با سایر دانشگاه‌های استان وجود دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی نیز از تلاش حوزه پژوهشی دانشگاه برای ایجاد ارتباط سازمانی با صنعت و جامعه خبر داد و در همین راستا اعلام کرد دفتر ارتباط با صنعت به سطح مدیریت ارتقا یافته تا از استقلال رأی برخوردار باشد.

آرش قربانی با بیان اینکه متأسفانه برخی دانش‌آموختگان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت‌ لازم از حضور در عرصه صنعت باز می‌مانند گفت: این مهم در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده و پارک‌های علم و فناوری در قالب طرح دستیار پژوهش بیشترین فعالیت را می‌کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان نیز سرعت هر دو سمت صنعت و دانشگاه را در تعامل و هم‌افزایی بسیار کند عنوان کرد و از عدم تمایل بخش صنعت برای ارتباط با دانشگاه سخن به میان آورد.

موسی اعظمی با بیان اینکه در سال‌های گذشته استقبالی از طرح بورسیه صنعتی توسط صنعتگران همدان نشده است عدم وجود مرکز ایده‌پردازی را یکی از خلأهای موجود در نظام علم فناوری و نوآوری در همدان برشمرد و گفت: امیداریم تا خرداد سال آینده ساختمان مرکز ایده‌پردازی به بهره‌برداری برسد.

 

 

شناسه خبر 80502