شناسه خبر:80515
1402/12/22 11:04:13

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: پویش اجتماعی نه به تخلف توسط همیاران پلیس با هدف کاهش سوانح رانندگی با آغاز طرح نوروزی از 24 اسفند سال جاری اجرا می‌شود.

سرهنگ غلامعلی همایی‌امجد روز دوشنبه در برنامه ویدئو کنفرانسی پلیس راهور ناجا با هدف مشارکت افزایی «همیاران پلیس »و «بانوان فرهنگیار ترافیک» و «راهوران محله» در طرح ترافیکی نوروز 1403، اظهار کرد: آموزش افراد از سنین پایه نقش موثری در تقویت و انسجام فرهنگی و نظم بخشی در ترافیک دارد.

وی بیان کرد: همیاران ترافیک، رانندگان قانونمند آینده هستند چرا که این افراد به علت آشنایی با قوانین از سنین پایه، در آینده به عنوان کاربر ترافیک به قوانین توجه می‌کنند.

رییس پلیس راهور استان همدان ادامه داد: فراهم شدن زمینه تعامل دانش‌آموزان و معلمان با پلیس و آشنایی این قشر با قوانین و مقررات در بالا بردن حس مسئولیت پذیری موثر است.

سرهنگ همایی امجد افزود: پلیس راهور این استان زمینه را فراهم کرده تا دانش‌آموزان در عرصه و به صورت میدانی با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا و به دیگران هم این یافته‌ها را منتقل کنند همچنین به والدین در صورت انجام تخلف حین رانندگی تذکر دهند.

وی همچنین گفت: در راستای آموزش و فرهنگ سازی از ابتدای مهر امسال تاکنون کارشناسان پلیس راهور در 40 مدرسه حضور یافتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: به منظور نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و تقویت فعالیت‌های آموزشی، پلیس راهنمایی و رانندگی درصدد استمرار برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

سرهنگ همایی امجد گفت: در راستای آموزش همگانی یازده ماهه امسال 66 نوبت آموزش برای پنج هزار و 343 دانش‌آموز، 13 نوبت برای 491 فرهنگ یار، 38 نوبت برای 491 فرهنگیار ترافیک برگزار شد همچنین 825 راننده، 488 موتورسوار، یک هزار و 600 نفر از رانندگان و نیروهای سازمان ها، ادارات و شرکت‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: برنامه‌های سال آینده پلیس راهور همدان برگزاری کلاس برای رانندگان، فعالان در سازمان ها، سرویس مدارس است.

سرهنگ همایی با بیان اینکه همراهی پلیس و معلم در ارتقای فرهنگ ترافیک موثر است بیان کرد: معلمان در حاشیه درس‌های تخصصی به ویژه در پایان دروس به اندازه حتی یک جمله درباره مسائل ترافیکی اهمیت توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و نقش توجه به قوانین در کاهش سوانح بیان کنند.

شناسه خبر 80515