شناسه خبر:80600
1402/12/23 12:41:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تخصیص 380 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی کشاورزی در استان خبر داد.

احمد قدیمی اظهار کرد: رعایت عدالت شهرستانی متناسب با ظرفیت زیربخش‌های تولیدی کشاورزی هر شهرستان اولویت اساسی در توزیع و تخصیص اعتبارات است.
وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی و تملک دارایی براساس ضرایب و دستورالعمل‌هایی با درنظر گرفتن مؤلفه‌هایی از قبیل سطح زیر کشت، تعداد بهره‌بردار، میزان تولید و تعداد واحدهای بهره‌برداری‌شده منظور می‌شود، افزود: مجموع اعتبارات عمرانی مصوب‌شده استان در سال‌ جاری براساس مصوبات کمیته‌های برنامه‌ریزی بیش از 950 میلیارد ریال است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تخصیص اعلام‌شده اعتبارات را حدود 40 درصد دانست و گفت: درنظر است با برگزاری جلسات منظم پیشرفت فیزیکی، نظارت بر روند جذب اعتبارات و موضوع جذب به‌موقع و اثربخشی آن نیز به‌درستی محقق شود.
وی با تأکید بر اینکه در فصل کشاورزی و منابع طبیعی 12 برنامه در قالب 21 طرح برای 206 پروژه عمرانی سازمان اعتبار ابلاغ و مبادله شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم سال آینده برنامه‌ریزی به‌منظور کمک به ارتقای جایگاه بخش کشاورزی و سازمان متولی آن متناسب با مأموریت‌های محوله، حجم تولید، تعداد بهره‌برداران و مهم‌ترین وظیفه تأمین امنیت غذایی جامعه است.

شناسه خبر 80600