شناسه خبر:80608
1402/12/23 12:51:13
رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

شکایت مستندی از سوی داوطلبین ارائه نشد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، میزان مشارکت مردم استان در انتخابات یازدهم اسفند را 39.47 درصد اعلام کرد و از مردم شهرستان کرمانشاه خواست با حضور در دور دوم انتخابات، کار باشکوه خود را به سرانجام برسانند.

علی شعبانی،در نشست ستاد انتخابات استان با قدردانی از حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفند، اظهار کرد: در این دوره قوی‌ترین فضای تبلیغاتی از سوی دشمنان نظام شکل گرفت تا مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند. برخی جریانات سیاسی هم شبه تحریم‌هایی را مطرح کردند، اما شاهد بودیم که مردم ما مثل همیشه در این صحنه نیز پای کار نظام بودند و حضور باشکوهی در انتخابات داشتند.
وی اظهار کرد: در این دوره انتخابات هم شاهد حضور خوب داوطلبین بودیم و هم تایید صلاحیت‌ها نسبت به دوره قبل دو برابر شده بود و همین زمینه را برای برگزاری انتخاباتی رقابتی و با مشارکت بالا فراهم کرده بود.
وی میزان مشارکت مردم استان در این انتخابات را 39.47 درصد اعلام کرد و گفت: مردم استان با این حضور باشکوه خود بار دیگر اعلام کردند که پای نظام ایستاده اند.
شعبانی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم، گفت: در این حوزه انتخابیه تنها یکی از داوطلبین توانست 20 درصد آراء صحیح ماخوذه را کسب کند و بعنوان منتخب مردم شهرستان انتخاب شود و انتخابات در این حوزه برای انتخاب دو نماینده دیگر به دور دوم کشیده شد.
وی با دعوت از مردم شهرستان کرمانشاه برای حضور در دور دوم انتخابات، گفت: منتظر حضور مردم این حوزه انتخابیه در مرحله دوم انتخابات هستیم تا کار باشکوه خود را به سرانجام برسانند.
شعبانی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم اشاره کرد و گفت: در این انتخابات هم آیت الله علما و آیت الله نریمانی بعنوان منتخبین مردم استان مشخص شدند.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه قانونگذار مراحلی را برای اعتراض داوطلبین و حتی مردم به نتیجه انتخابات مشخص کرده، گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه قریب 20 شکایت و در دیگر حوزه‌های انتخابیه هم شکایاتی داشتیم که این شکایات در جلساتی با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارت، بررسی و به دلیل اینکه فاقد مستندات کافی بود، رد شد. به واقع هیچ شکایت مستندی به هیئت‌های اجرایی داده نشد.
شعبانی ادامه داد: البته هنوز راه برای معترضین به نتیجه انتخابات باز است و در این مرحله اعتراض‌ها در شورای نگهبان بررسی خواهد شد. ما هم مطیع قانون هستیم و هر چه مراجع مربوطه در این خصوص تصمیم بگیرند را اعلام خواهیم کرد.
شعبانی با بیان اینکه ما مجری بی طرف انتخابات هستیم، گفت: با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود، فضا در استان به شکلی نبود که داوطلبی را تقویت و یا تضعیف کنیم و با مدیرانی هم که تخلفات انتخاباتی داشتند، برخورد قانونی شد.
وی در خصوص برخی موارد مطرح شده مبنی بر اینکه دستگیری افرادی توسط پلیس دال بر وقوع تخلف در انتخابات است، عنوان کرد: این دستگیری‌ها جنبه پیشگیرانه و انتظام بخشی داشته و براساس اعلام صورت گرفته هیچ پرونده قضایی برای دستگیر شدگان تشکیل نشده است. از قبل در شورای تامین مصوب کردیم افرادی که ممکن است نظم و فضای سالم انتخابات را بر هم بزنند دستگیر شوند و دستگیری این افراد برای این بوده که فضا ملتهب نشود و پس از انتخابات هم آزاد شدند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین از تشکیل پرونده برای متخلفین روز انتخابات خبر داد و گفت: با هدف تامین سلامت و امنیت انتخابات، پس از بررسی مستندات برای برهم‌زنندگان نظم انتخابات و متخلفان از قانون، 25 پرونده قضایی تشکیل شده و در حال پیگیری قانونی است.
شعبانی عنوان کرد: باز هم تاکید می‌کنم هر فردی که شکایت و دلیل مستندی دارد می‌تواند به مراجع مربوطه ارائه دهد و مطمئنا بررسی خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: در انتخابات کشورمان مردم تصمیم گیر اول و آخر هستند و آن‌ها تعیین می‌کنند که چه کسی انتخاب شود.
وی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر از برگزار کنندگان انتخابات، گفت: بیش از 32 هزار نفر در استان برگزاری انتخابات را برعهده داشتند که از تلاش همگی آنها در فرآیند برگزاری انتخابات تقدیر می‌کنم.
رئیس ستاد انتخابات استان همچنین با تقدیر از رسانه‌ها، گفت: بخش بزرگی از گرم کردن تنور انتخابات بواسطه تلاش و اطلاع رسانی مناسب رسانه‌ها بود که در کنار این عملیات بزرگ نظام جمهوری اسلامی بودند و از همه آنها تقدیر می‌کنم.

شناسه خبر 80608