شناسه خبر:80630
1402/12/24 10:03:30

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: شهرداری اراک برای مقابله با تکدی‌گری، کار علمی‌تر و مطلوب تری نسبت به سایر شهرهای استان دارد.

محسن خیرمند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شهرداری اراک علاوه بر جمع‌آوری متکدیان، نسبت به بررسی و پالایش این افراد اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: کودکانی که در استان مرکزی اقدام به تکدی‌گری دارند، غیربومی هستند و باید بهزیستی برای ساماندهی این افراد ورود کند.

خیرمند درباره پدیده تکدی‌گری در استان مرکزی ادامه داد: سه شهر اراک، ساوه و دلیجان درگیر تکدی‌گری هستند و در خمین میزان کمتری تکدی‌گری وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در ادامه به مقوله تصادفات در استان پرداخت و گفت: تصادفات درون شهری در سال جاری برای اولین‌بار در حوزه شهرستانی با هدف صفر شدن، آمار مرگ و میر مورد توجه قرار گرفت که روند کاهش به غیر از اراک، اتفاق افتاد.

خیرمند افزود: فرهنگ‌سازی و توسعه مدارس ترافیک توسط شهرداری‌های ساوه، اراک و خمین در دستور کار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: نصب دوربین نظارتی و گسترش کنترل ترافیک به ویژه در خیابان پرحادثه و برخی خیابان‌های پر ترافیک مورد توجه است.

خیرمند افزود: بیشترین تصادف در اراک در کمربندی شمالی و جنوبی اراک و بلوار شهید آنجفی و در ساوه در بلوار مدرس اتفاق می‌افتد.

وی گفت: براساس قانون رانندگان پرخطر که سابقه تصادف دارند و یا تخلف حادثه‌ساز مرتکب شده‌اند تا 2 سال اجازه رانندگی ندارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در تصادفات درون شهری یک سری محله به عنوان محله پُر خطر در شهرستان‌های محلات، خمین، اراک، ساوه و زرندیه را شناسایی کرده است.

خیرمند افزود: 10 سامانه دوربین نظارتی در اراک وجود دارد که 6 سامانه دیگر اضافه و هشت دوربین بعد از عید نوروز نصب می‌شود که قابلیت سرعت سنجی دارند.

وی بیان کرد: پیاده‌راه‌سازی در ساوه در حال انجام است و در اراک پیاده‌راه‌سازی و کنترل ورودی در خیابان‌های اصلی و پُر ترافیک به صورت زوج و فرد دیده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح زیرگذر میدان امام خمینی(ره) اراک در حال تکمیل است، گفت: شهرداری اراک حاشیه پارک این میدان و عبور اتوبوس را حذف کرده که منجر به کاهش تصادفات در این میدان شده است.

خیرمند افزود: بزرگترین مشکل در مرکز و ورودی شهر اراک، نبود پارکینگ عمومی است.

سرقت بیشترین فراوانی جرم در استان مرکزی را دارد

وی بیان کرد: سرقت بیشترین فراوانی را در ترکیب جرایم این استان به خود اختصاص داده که البته بیشتر خرد است و سرقت‌های خشن، بانکی و تجاوز به عنف در استان مرکزی بسیار پایین تر از میانگین کشوری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بیان کرد: اختصاص مکان‌هایی برای خرید و فروش ضایعات در استان کلید خورده و محل خمین هم اکنون فعال شده و از ساوه نیز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خیرمند گفت: 50 فعال در بخش ضایعات در استان شناسایی شده که زمان فعالیت آنان مشخص است و سال آینده، حذف محل فروش ضایعاتی در حاشیه شهر در دستور کار است.

شناسه خبر 80630