شناسه خبر:80640
1402/12/24 11:43:12

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح نهضت ملی مسکن به‌سرعت در سطح استان درحال اجرا بوده و تاکنون سه هزار و 554 فقره تسهیلات مسکن خودمالکی شهری به متقاضیان این طرح واگذار شده است.

مجید صالحی‌امیر روز چهارشنبه ابراز کرد: در کنار واگذاری این تعداد تسهیلات، نزدیک به سه هزار و 111 متقاضی دیگر نیز در نوبت دریافت تسهیلات مسکن ملی قرار دارند.

وی تصریح کرد: سهمیه تسهیلات مسکن ملی خودمالکی شهری استان همدان طی دو سال گذشته 9 هزار و 949 واحد است و تاکنون 6 هزار و 636 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک استان معرفی شده است و سه هزار و 554 واحد تسهیلات بانکی را دریافت کرده‌اند.

صالحی‌امیر تأکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن ملی در بخش خودمالکی که در سامانه http://tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند، می‌توانند با مراجعه به همه شعب بانکی تسهیلات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات مسکن ملی 550 میلیون تومان است، تصریح کرد: درصورت همکاری نکردن بانک‌ها متقاضیان می‌توانند اعتراضات خود را در همان سامانه وارد کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به سهمیه استان در مسکن ملی روستایی در بخش خودمالکی، یادآور شد: سهمیه دو سال استان در بخش خودمالکی روستایی 23 هزار و 986 واحد بوده است که تاکنون 15 هزار و 488 واحد با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد داشتند.

وی با بیان اینکه در استان همدان طرح نهضت ملی مسکن در قالب پروژه‌های گروه‌ساخت، بنیادساخت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درحال احداث است، افزود: 26 هزار و 711 واحد در قالب پروژه‌های گروه‌ساخت، بنیادساخت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بانک‌های استان معرفی شده که پس از گرفتن پروانه ساختمانی و به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه می‌توانند درخواست گرفتن تسهیلات بانکی کنند.

صالحی‌امیر ادامه داد: تاکنون با هفت هزار و 553 واحد نیز عقد قرارداد تسهیلات مشارکت مدنی در بخش مسکن حمایتی شهری صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: در بخش تسهیلات ودیعه مسکن نیز 23 هزار و 269 متقاضی در استان همدان نام‌نویسی کردند که از این تعداد، 9 هزار و 727 متقاضی تسهیلاتی به ارزش 488 میلیارد و 465 میلیون تومان دریافت کردند.

بیش از 121 هزار نفر در استان همدان به‌عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد.

براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال 1395 استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

براساس این آمار، شهر همدان با تراکم 114 نفر در هکتار، یکی از پُرتراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ درحالی که این عدد برای شهرهای یزد 14 و زنجان 19 نفر در هکتار ثبت شده است.

استان همدان با وسعتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پُرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

هم‌اینک برای 16 شهر از 32 شهر استان همدان زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

 

شناسه خبر 80640