شناسه خبر:80659
1402/12/24 11:57:58

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان وجود پزشکان متخصص و خدمات درمانی در تویسرکان طی دو سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

محمدمهدی مجذوبی در نشست با مسئولین حوزه سلامت استان با دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با هدف تعامل و هم‌افزایی در جهت ارتقای سلامت منطقه که در شهرستان تویسرکان برگزار شد، با ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت سیزدهم و افزایش کمی و کیفی خدمات، تجهیزات و پزشکان متخصص در منطقه و شهرستان تویسرکان، توسعه متوازن متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای عدالت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی را از اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به افزایش چشمگیر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های دیالیز بیماران در استان، گفت: دیالیز درمان نیست و پیوند کلیه را باید به سمت سنین 40 تا 50 سالگی سوق دهیم؛ بنابراین در سال1402 در حوزه دیالیز اتفاقات خوبی افتاد و ضریب تخت در استان به حدود 3/3 رسید که جای امیدواری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بیشترین خدمت درمانی در بخش اورژانس بیمارستان‌ها ارائه می‌شود و بیشترین رضایتمندی‌ها و نارضایتی‌ها هم در این بخش است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در جهت ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان ساخت 18 واحد مسکونی در دست اقدام است، گفت: 18 واحد پانسیون پزشکان در سه بلوک 6 واحدی در جهت ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان احداث شده که 6 واحد آماده بهره‌برداری است و 12 واحد بعدی طی چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.‌

حسن یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: با مساعدت مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مسئولین شهرستان در جهت ارتقای سطح ارائه خدمات به بیماران دیالیزی، بخش دیالیز بیمارستان سردار سلیمانی با 10 تخت فعال در محیطی آرام و روحیه‌بخش راه‌اندازی شد و درحال حاضر در دو شیفت کاری 40 مددجوی دیالیزی از خدمات این بخش بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان ادامه داد: با راه‌اندازی آشپزخانه بیمارستان سردار سلیمانی با بهترین امکانات در فضایی کاملاً بهداشتی، میزان رضایتمندی از 60 درصد به 95 درصد رسیده است.

یعقوبی با اشاره به توسعه فضای بخش اورژانس بیمارستان سردار سلیمانی، افزود: هم‌اکنون تعداد تخت‌های اورژانس تحت نظر هشت عدد است که با افتتاح فضای درحال ساخت این عدد به 18 تخت افزایش پیدا می‌کند و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این نشست که با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاونین توسعه، درمان و بهداشتی و مدیران شبکه بهداشت و درمان تویسرکان برگزار شد، آخرین وضعیت حوزه سلامت در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص رفع مشکلات حوزه سلامت مردم تمهیداتی درنظر گرفته شد.

در پایان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اهدای لوح قدردانی به پاس خدمات و اقدامات شایسته دکتر کولیوند برای استان و کشور و سوابق درخشان ایشان در حوزه‌های فوریت‌های پزشکی، حوزه سلامت و امداد و نجات، از وی قدردانی کرد.

 

شناسه خبر 80659