شناسه خبر:80669
1402/12/26 10:45:00
سرپرست معاونت مسکن راه وشهرسازی کردستان خبر داد؛

ساماندهی 25000 نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان

سپهرغرب-گروه خبر: سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی کردستان از ساماندهی 25 هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در پروژه‌های انبوه سازی و واگذاری زمین خبر داد.

امیر حسین جمشیدی روز پنجشنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اعلام کرد: در راستای وظایف مقرر در قانون اساسی مبنی بر تأمین مسکن برای افراد و اقشار واجد شرایط و تعهد ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در سطح کشور مستند به قانون جهش تولید مسکن و همچنین قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، این اداره‌کل از سال 1398 نسبت به ثبت نام متقاضیان، پالایش آن‌ها و به تبع شناسایی اراضی دولتی جهت بارگزاری پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن (نهضت ملی مسکن) اقدام گرده است.

وی افزود: از زمان ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی و راه‌اندازی سامانه در کلیه شهرستان‌های استان کردستان تعداد 204 هزار و299 نفر ثبت نام کرده، که از این تعداد 116 هزار و752 نفر حائز شرایط نهایی جهت دریافت مسکن شده‌اند و از میان تأیید شدگان تعداد بیش از 25 هزار نفر در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی و واگذاری زمین ساماندهی شده‌اند.

سرپرست معاونت مسکن راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: پروژه‌های انبوه‌سازی نهضت ملی مسکن، با تولیت اداره‌کل راه و شهرسازی به تعداد 14 سایت دارای قرارداد با سازندگان فعال و در این راستا برای هر پروژه مشاور طراح، نظارت و آزمایشگاه مکانیک خاک تعیین و با تاکید بر کیفیت ساخت و اجرای پروژه‌ها طبق ضوابط و مقررات ملی ساختمان عملیات اجرایی در حال انجام است.

جمشیدی اظهار امیدواری کرد با تلاش مجموعه همکاران راه و شهرسازی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و تصویب زمین‌های پیشنهادی برای الحاق در شورای عالی شهرسازی و معماری شاهد ساماندهی همه متقاضیان باشیم.

 

شناسه خبر 80669