شناسه خبر:80868
1403/1/15 14:07:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ادامه و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری مطالعه شده در استان، گفت: امیدواریم با پای کار آمدن این قرارگاه شاهد اجرایی شدن پروژه‌های آبخیزداری استان در مدت زمان کوتاهتری باشیم.

غلامرضا چامه اظهار کرد: قرار شده با همکاری قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) اقدامات اجرایی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری در سطح 360 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان کرمانشاه که مطالعات آنها انجام شده و یا در دست انجام است و مشکل سیلاب، کم آبی و فرسایش خاک دارند، در یک بازه زمانی سه ساله انجام شود.

چامه با بیان اینکه قرار است این پروژه‌ها با اعتبار 1260 میلیارد تومان اجرایی شوند، افزود: اجرای به موقع پروژه‌های آبخیزداری در استان بستگی به تخصیص اعتبار دارد و امیدواریم با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شاهد تسریع در اجرای این پروژه‌ها در استان باشیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری بخش زیادی از مشکل سیلاب و فرسایش خاک در استان مرتفع خواهد شد، ضمن اینکه اجرای این پروژه‌ها در تغذیه آبخوان‌ها نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

چامه اشاره‌ای هم به کم بودن اعتبارات استانی و ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان داشت و گفت: سال گذشته در مجموع 73 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شده که 30 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی و 43 میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات ملی بود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت کلی پروژه‌های آبخیزداری در استان داشت و گفت: پیش از این مطالعات مربوط به طرح‌های آبخیزداری در سطح 950 هزار هکتار از وسعت استان انجام شده و از این سطح به میزان 650 هزار هکتار تحت عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اقدامات مطالعاتی در سطح 60 هزار هکتار از سطح حوزه‌های آبخیز استان نیز در دست انجام است.

شناسه خبر 80868