شناسه خبر:80954
1403/1/16 16:35:40

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولید ۱۰ هزار تن ماهیان پرورشی امسال در استان هدف‌گذاری شد.

«حسن اکبری» روز پنجشنبه  افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود هشت هزار تن انواع آبزیان پرورشی در استان مرکزی تولید شد که این میزان تولید نسبت به عملکرد تولید در سال ۱۴۰۱ حدود۲۰ درصد رشد داشت.

وی عنوان کرد: باتوجه به هدف‌گذاری سال جاری در بخش تولید ماهیان پرورشی راهبردهایی برای ورود مردم به بخش آبزی‌پروری استان مشخص شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: پیگیری تسهیل روند صدور مجوزها در بخش آبزی‌پروری به‌خصوص رفع موانع دستورالعمل‌های دامپزشکی و تعدیل جرائم در بخش مجوزهای تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و پرورش آبزیان در استخرهای ۲ منظوره از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای افزایش مشارکت مردم است.

اکبری با بیان اینکه در سال گذشته چندین جلسه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و اداره کل امور اقتصاد و دارایی با هدف احصاء موانع توسعه آبزی پروری برگزار شد، خاطر نشان کرد: تامین تسهیلات بانکی برای اجرایی شدن طرح‌های آبزی پروری، رسوخ دانش به فعالیت‌های در حال انجام آبزی پروری به منظور رسیدن به حداکثر تولید در واحدهای موجود و لزوم همکاری برخی از دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت نیرو برای ایجاد زمینه مشارکت مردمی مورد توجه قرار دارد.

وی تاکید کرد: تامین به موقع نهاده‌ها برای تولید خوراک آبزیان و ایجاد ساز و کار مناسب جهت در اختیار قراردادن خوراک آبزیان به واحدهای بدون پروانه نیز از دیگر الزامات تحقق شعار سال است و سرپیچی از این مصوبات نه تنها جرم بوده بلکه باعث از بین رفتن ظرفیت‌های تولید در استان خواهد شد.

وی همچنین به لزوم کاهش زمان صدور مجوزها و تمکین دستگاه‌های متولی از قوانین موجود به‌خصوص قوانین مربوط به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و بیان کرد: مواردی از جمله نحوه استعلام گرفتن و مدت زمان صدور مجوز در قوانین به صراحت مشخص شده و لازم است تا این دستگاه‌ها نیز باید از این قوانین تمکین نمایند.

اکبری به لزوم تکریم ارباب رجوع در قالب قوانین صیانت از حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: برخورد مناسب باعث ایجاد انگیزه مردم برای ورود به تولید می‌شود و این موضوع می‌تواند نقش بسزایی را درجهت افزایش مشارکت مردم برای تحقق شعار سال داشته باشد.

شناسه خبر 80954