شناسه خبر:81099
1403/1/20 11:56:12

نظرسنجی‌های جدید انجام گرفته حاکی از تغییرات بزرگی در نظر رای‌دهندگان آمریکایی نسبت به نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای انتخابات 2024 ریاست جمهوری در این کشور است.

 نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از محبوبیت زیادی در میان رای‌دهندگان جوان آمریکایی برخوردار است، حال آنکه میزان محبوبیت بایدن در بین افراد میانسال و بزرگسال به نسبت ترامپ بیشتر بوده است. 

به گزارش «پولیتیکو» نتایج به دست آمده نشان دهنده تجدید نظر گسترده رای‌دهندگان آمریکایی در جریان انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در سال 2024 است. 

طبق نتایج نظرسنجی ان‌پی‌آر و پی‌بی‌اس، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در بین رای‌دهندگان جوان و نسل زد آمریکایی، از بایدن پیشی گرفته است در حالی که بایدن در بین رای‌دهندگان 45 ساله و بالاتر از آن پیشتاز بوده و از محبوبیت زیادی در بین این گروه از رای‌دهندگان به نسبت ترامپ برخوردار است. 

در همین رابطه نظرسنجی فاکس نیوز در ماه گذشته نیز نشان داد، ترامپ در میان رای‌دهندگان زیر 30 سال در آمریکا با کسب 21 امتیاز از بایدن پیشی گرفته است. 

وال استریت ژورنال نیز در این رابطه نوشته است که محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌های ملی و در ایالت‌های کلیدی آمریکا در میان رای‌دهندگان زیر 30 سال تنها 50 درصد است. 

به نوشته این روزنامه، اگرچه امتیاز بایدن در این حوزه باز هم از ترامپ بالاتر است با این حال میزان محبوبیت وی در بین افراد جوان نسبت به انتخابات سال 2020 با کاهش قابل توجهی همراه بوده است.

در حالی که بایدن در حال از دست دادن حمایت های خود در میان رای دهندگان جوان است با این حال به عنوان مسن‌ترین رئیس‌جمهور کشور جایگاه خود را در میان افراد میانسال حفظ کرده است.

بر همین اساس، طبق آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته شده از سوی نیویورک تایمز و کالج سینا بایدن با 9 درصد برتری نسبت به ترامپ در میان رای دهندگان احتمالی بالای 65 سال و بالاتر قرار دارد و در این بخش با 51 درصد امتیاز از ترامپ با 43 درصد امتیاز پیشی گرفته است. 

 

حتی شکاف جنسیتی نیز در میان حامیان دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا برای انتخابات 2024 وجود دارد. 

به این ترتیب که طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، مردان جوان از نژادهای مختلف بیشتر حامی ترامپ هستند در حالی که اکثر زنان جوان به عنوان حامیان بایدن باقی مانده‌اند. 

شناسه خبر 81099