شناسه خبر:81197
1403/1/21 17:47:40

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: 47 هزار و 876 نفر از ابتدای طرح نوروزی تا 20 فروردین‌ماه سال جاری از جاذبه‌های گردشگری مذهبی استان بازدید کردند.

محسن معصوم‌علیزاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: گردشگری مذهبی در این استان طی سال‌های اخیر توانسته است توجه گردشگران را به خود جلب کند، چراکه ازنظر موقعیت فرهنگی و مذهبی در میان سایر استان‌های کشور به‌لحاظ جذب توریسم مذهبی جای رشد و توسعه دارد.

وی افزود: این استان ازنظر تنوع مراکز، آثار و ابنیه تاریخی و عبادتگاه‌های ادیان مختلف در این منطقه کم‌نظیر است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: از آنجایی که جاذبه‌های گردشگری با مذهب شیعه گره خورده و جلوه‌های بی‌نظیری از اندیشه، هنر و زندگی ایرانی را به نمایش می‌گذارد، این موضوع به‌طور طبیعی ظرفیتی برای گردشگری شمرده می‌شود.

* اقامت 100 هزار و 496 گردشگر

معصوم‌علیزاده اظهار کرد: 100 هزار و 496 مسافر از 26 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه در مراکز اقامتی و اقامتگاه‌های استان اقامت داشتند.

وی ادامه داد: هم‌زمان با آغاز اجرای طرح نوروزی در استان این تعداد مسافر نوروزی در هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، میهمان‌پذیرها و خانه‌مسافرهای دارای مجوز در استان همدان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان تعداد بازدید نظارتی در سامانه جانا را 458 فقره برشمرد.

* بازدید بیش از 935 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری

معصوم‌علیزاده اظهار کرد: از 26 اسفندماه تا 20 فروردین‌ماه 935 هزار و 599 نفر گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

وی تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را 242 هزار و 863 نفر، تفریحی را 61 هزار و 866 نفر، طبیعی را 201 هزار و 178 نفر و اماکن مذهبی را 47 هزار و 876 نفر اعلام کرد.

استان همدان با بیش از یک‌هزار و 800 اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج‌آقا‌تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم‌ترین آثار تاریخی و باستانی این استان بوده که همه‌ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ‌نوشته‌های گنجنامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروان‌سرای صفوی، آب‌انبارها، خانه‌های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81197