شناسه خبر:81238
1403/1/25 14:23:35

صادق علیمرادی روز شنبه در تشریح عملکرد مقایسه‌ای شرکت آب منطقه‌ای استان در عمر دو ساله دولت سیزدهم نسبت به ادوار گذشته اظهار کرد: کار اجرایی پروژه تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان ایوان سال 95 آغاز شد که طی یک‌سال گذشته عملیات تکمیل این پروژه با اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد ریال آغاز شد که این پروژه در دور دوم سفر هیئت دولت به استان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های کشور است، گفت: این طرح با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی آماده بهره‌برداری در سفر هیئت دولت به استان است.

وی با اشاره به پروژه سد میمه افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال 89 آغاز شد که اکنون با پیشرفت 74 درصدی در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام تأکید کرد: در دولت سیزدهم اعتباری معادل 9 هزار و 950 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

علیمرادی با بیان اینکه در سال جاری اعتباری معادل 15 هزار و 380 میلیارد ریال اعتباری مصوب این پروژه است، بیان کرد: این پروژه در نیمه دوم سال 1403 آبگیری می‌شود.

وی در خصوص پروژه سد سیکان نیز گفت: این طرح در سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شد که در دولت سیزدهم اعتباری معادل هزار و 600 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام یادآور شد: پروژه سد چناره نیز از سال 99 آغاز شد که در دولت سیزدهم تاکنون اعتباری افزون بر معادل 210 میلیارد ریال هزینه شده است.

علیمرادی در خصوص وضعیت این پروژه گفت: پیمانکار این طرح توانایی ادامه عملیات را نداشته، بنابراین خاتمه پیمان داده و در مرحله فراخوان جهت انتخاب پیمانکار جدید می‌باشد.

وی در خصوص پروژه ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران هم افزود: عملیات این پروژه سال 97 آغاز شد که در دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به 96 درصد رسیده است.

به گفته وی برای تکمیل این پروژه تاکنون در دولت سیزدهم 380 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام بیان کرد: بخش عمده‌ای از شیرآلات و تجهیزات هیدرومکانیکال ثبت و سفارش شده و به‌دلیل سفارشی بودن سایز شیرآلات ساخت و تست آن‌ها زمان‌بر بوده که طی دو ماه آینده شاهد نصب و راه‌اندازی پروژه مذکور خواهیم بود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81238