شناسه خبر:81246
1403/1/25 15:59:23

دوندگان همدانی درصورت موافقت فدراسیون جهانی دوومیدانی جواز حضور در مسابقات کاپ جهانی کشور ترکیه در رشته پیاده‌روی را کسب خواهند کرد.

رئیس هیئت دوومیدانی همدان روز شنبه با بیان اینکه دوندگان همدانی درصورت موافقت فدراسیون جهانی دوومیدانی جواز حضور در مسابقات کاپ جهانی کشور ترکیه در رشته پیاده‌روی را کسب خواهند کرد، گفت: از زمستان سال گذشته نامه‌نگاری‌ها با فدراسیون دوومیدانی کشور برای معرفی حمیدرضا زورآوند و آرمین شاه‌ملکی به فدراسیون جهانی جهت حضور در مسابقات ترکیه انجام شد، اما در این مدت نامه‌ای از کشورمان ارسال نشده بود.

مسعود بنوان اظهار کرد: هیئت دوومیدانی استان برای این مهم اوایل فروردین‌ماه جاری یک دوره مسابقه رکوردگیری با حضور همه نامداران و قهرمانان پیاده‌روی کشور در پیست ورزشگاه شهدای قدس برگزار کرد و این دو ورزشکار ملی‌پوش کشورمان با وجود برگزاری مسابقه در ماه مبارک رمضان، رکورد مناسب را ثبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه اعزام دوندگان همدانی به مسابقات جهانی ترکیه 400 میلیون ریال است که حتی با سختی این مبلغ را تأمین کردیم و فدراسیون امروز نامه درخواستی را ارسال کرده و امیدواریم مجوز هر دو دونده صادر شود؛ چراکه ماه‌ها تمرین فشرده داشته‌اند و رؤیای آن‌ها رسیدن به المپیک 2024 پاریس است.

بنوان اضافه کرد: اکنون منتظر پاسخ فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری مسابقات کاپ ترکیه هستیم و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد و اگر اعزام صورت نگیرد، یک اتفاق تلخ در تاریخ ورزش دوومیدانی رقم خواهد خورد.

رئیس هیئت دوومیدانی همدان یادآور شد: حمیدرضا زورآوند رکورددار 10 و 20 هزار متر و قهرمان بی‌رقیب کشور طی چندسال گذشته و نماینده شایسته استان در المپیک 2016 ریو و دارای سابقه حضور در مسابقات جهانی است؛ ضمن اینکه آرمین شاه‌ملکی رکورددار جوانان کشور بوده و سابقه حضور در مسابقات جهانی نوجوانان را دارد.

مسابقات جهانی ترکیه با حضور نامداران پیاده‌روی جهان دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری در آنتالیای ترکیه برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81246