شناسه خبر:81307
1403/1/26 16:23:40

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در بررسی‌های صورت‌گرفته 250 ساختمان ناایمن و فاقد سازه مستحکم در استان شناسایی و برای ایمن‌سازی به مالکان و مراجع مربوطه معرفی شده‌ است.

مجید صالحی‌امیر روز یکشنبه ابراز کرد: بیشتر این ساختمان‌ها عمومی هستند و از آن‌ها به‌عنوان فضاهای آموزشی، اداری و تجاری استفاده می‌شود. ساختمان‌های ناایمن به سه دسته تقسیم می‌شوند که نوع اول و دوم آن با برخی اقدامات ازجمله استحکام‌سازی، ایمن می‌شوند، اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارند و درصورت تشخیص از سوی کارشناسان، به‌طور حتم باید تخریب شوند.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم نگرانی جامعه در رابطه با ساختمان‌های ناایمن را درک و به این موضوع ورود کرده است و ما در اداره کل راه و شهرسازی تلاش داریم در کنار مدیریت بحران استان، در این حوزه مشکلات را برطرف کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: کارگروه ساختمان‌های ناایمن سال گذشته در استان همدان تشکیل شد که پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مشخصات آن برای ترتیب اثر وارد سامانه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: دستورات کتبی برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها به مالکان ارجاع شده است تا اقدامات لازم جهت رفع نواقص موجود در این بناها صورت گیرد.

وی تأکید کرد: با توجه به کاربری عمومی این ساختمان‌ها، مکاتباتی نیز با دادستانی همدان انجام دادیم تا از خسارات احتمالی این ساختمان‌ها جلوگیری شود.

براساس سرشماری سال 1395 استان همدان نزدیک به یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81307