شناسه خبر:81315
1403/1/26 17:07:26

سپهرغرب، گروه - زهره پوروهابی :

به دنبال تحقق تنبیه دشمن جهت حمله به سفارت ایران در دمشق، یک کاربر لبنانی فضای مجازی گفته بود ایرانی‌ها نه‌تنها انتقام شهادت نیروهای خود را گرفتند، بلکه انتقام زباله‌هایی که یهود بر درب خانه پیامبر می‌ریختند را نیز گرفتند. شاید این جمله در ابتدا طنز به نظر برسد، اما واقعیت این است که موشک‌ها و پهپادهایی که از ایران، لبنان و یمن طی شب گذشته شلیک شد، صدای تمام مظلومانی بود که در طول قرن‌ها از فرزندان شیطان آسیب‌ دیده بودند. موشک‌هایی که فرودگاه‌های نواتیم، بن‌گورین و رامون را به آتش کشید، اثر زجر زنان و دخترانی بود که به‌ویژه طی این 70 سال گذشته، در گوشه‌گوشه فلسطین و در زندان‌های رژیم صهیونیستی مورد تعدی قرار گرفتند. درواقع عملیات دیشب طلیعه همان وعده صادقی بود که خداوند به مستضعفان فرموده‌ جهان از آنِ شما است.
آری، عملیات وعده صادق نمایی از قدرت جبهه مقاومت و نیروهای حزب خداوند بود که سیلی محکمی به صورت عدوالله نواختند، اما باید به این موضوع توجه کنیم که اگرچه دشمن از معارضه نظامی فعلاً چشم پوشیده است و می‌گوید به دنبال توسعه درگیری‌ها نیستیم، اما قطعاً حقد و کینه آن‌ها امری نیست که بگذارد آرام بمانند. آن‌ها حتماً از هر راهی سعی خواهند کرد آبروی نداشته‌شان را احیا کنند، شاید سریع‌ترین راه جبران ضربه سهمگینی که دریافت کردند، استفاده از فضای رسانه باشد؛ حتماً تلاش کرده و خواهند کرد با القای شبهات، به کوچک‌انگاری این عملیات اقدام کنند و کم‌کم با عمله‌های رسانه‌ای داخلی پیروزی در واقعیت را به شکست ذهنی در فضای مجازی تبدیل کنند.

به نظر می‌رسد دومین عرصه‌ای که حتماً به دنبال ایجاد تنش در آن خواهند بود، حوزه اقتصاد است؛ اگرچه امروز دلار اندکی اُفت داشت، اما دست‌های پیدا و پنهان دشمن حتماً برای روزهای آتی معیشت برنامه‌ریزی می‌کند تا شیرینی پیروزی را به کامشان تلخ کند، شاید نخستین ضربه این طرح را پیامک شیطنت‌آمیزی که روز یکشنبه تحت عنوان پدافند غیر عامل ارسال شد و مردم را به خرید و اندوختن مایحتاج غذایی دعوت می‌کرد، بتوان برشمرد! درواقع از تمام توان خود بهره خواهند برد تا به مردم آسیب بزنند و این بر مسئولان در سطوح مختلف است که مانند نیروهای نظامی، در آماده‌باش بوده و با خواندن دست دشمن، از اجرای بسیاری از نقشه‌های خبیثانه او پیشگیری کنند.

شاید بهتر باشد مسئولان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مدتی از آمارسازی و برگزاری برنامه‌های شعاری دست بردارند و با ایمان به اینکه در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه قرار داریم، به دنبال تقویت بنیان‌های جامعه در حوزه مأموریتی خود باشند.

شناسه خبر 81315