شناسه خبر:81379
1403/1/27 17:47:53

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه چهار هزار و 354 میلیارد و 900 میلیون تومانی شهرداری برای سال 1403 مصوب شد.

علی رضایی روز دوشنبه در سخنان پیش از دستور در صحن علنی شورا با اشاره به تحقق عملیات وعده صادق با رمز یارسول‌الله (ص) و موشک‌باران رژیم صهیونیستی ضمن تبریک به امت حزب‌الله و مردم شهیدپرور، اظهار کرد: موج شادی مردم و به‌ویژه مردم مظلوم غزه به دنبال انجام این عملیات وصف‌ناپذیر بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اعلام سپاه پاسداران این اقدام تنها بخشی از عملیات تنبیهی و در پاسخ به حملات رژیم غاصب به اماکن دیپلماتیک کشورمان و حق دفاع مشروع براساس بند 51 منشور ملل متحد و راهبردی بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: با وجود به‌کارگیری ظرفیت آمریکا، انگلیس، فرانسه و سپرهای چندلایه اسرائیل جنایتکار، بیشتر موشک‌ها از این سپرها عبور کرده و به اهداف نظامی مورد نظر اصابت کردند.

رضایی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر، شهرداری و معاونت‌ها می‌توانند زمینه‌ساز اجرایی شدن بیانات رهبری باشند که در بحث مدیریت شهری ظرفیت‌ خوبی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و معماری و شهرسازی برای حضور مردم به‌منظور تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در بحث صیانت از عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی، پارک‌ها و محیط اداری ورود کند، گفت: فرمانده نیروی انتظامی پس از تأکید مقام معظم رهبری درخصوص صیانت از هنجارهای اسلامی و ملی در بحث مقابله با بی‌حجابی و صیانت از عفاف و حجاب وارد میدان شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خواستار تقویت تعامل و هماهنگی شهرداری با نهادهای حاکمیتی شد و بیان کرد: لازمه دسترسی بیشتر مدیریت شهری به منابع و ظرفیت‌‌ها، هماهنگی، تعامل و همسویی بیشتر است و باید به‌ویژه در سال پایانی خدمت شورای اسلامی شهر این تعامل تقویت و از اختلافات پرهیز شود.

رضایی گفت: در جلسه صحن 266 شورای اسلامی شهر همدان بودجه چهار هزار و 354 میلیارد و 900 میلیون تومانی شهرداری برای سال 1403 مصوب شد؛ به‌منظور تحقق این میزان بودجه انجام پروژه‌ها و اجرای برنامه‌ها نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتر و دسترسی به منابع و امکانات دارد.

وی اعلام کرد: در بودجه چهار هزار و 354 میلیارد تومانی امسال شهرداری همدان، اعتبارات هزینه‌های عمومی به میزان یک‌هزار و 821 میلیارد تومان، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز دو هزار و 227 میلیارد و 800 میلیون تومان و اعتبارات تبصره پرداخت بدهی‌های قطعی‌شده سنواتی، 306 میلیارد و 100 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 81379