شناسه خبر:81464
1403/1/29 15:10:33

استاندار مرکزی گفت: امیدواریم پروژه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در ماه‌های پیش‌رو به پایان برسد و تا پایان سال شاهد تولید ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی از این نیروگاه ارزشمند باشیم.

فرزاد مخلص الائمه عصر روز گذشته، ۲۸ فروردین، در حاشیه بازدید از پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در حال ساخت شهرستان محلات اظهار کرد: این بازدید به منظور نظارت میدانی و بررسی روند اجرایی بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی در حال ساخت کشور صورت گرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه که در حال حاضر مراحل پایانی ساخت را طی می کند در نوروز ۱۴۰۱ آغاز شد و هم اکنون حدود ۱۰ مگاوات برق به شبکه تزریق می کند.

مخلص الائمه همچنین در بازدید از تعدادی از واحدهای صنعتی پیشران شهرستان دلیجان، اظهار کرد: برخی واحدها طرح های توسعه قابل توجهی دارند ولی در عین حال با موانعی روبرو هستند که باید گره‌گشایی شود.

وی با بیان اینکه روند اجرا و تامین برخی زیرساخت های این طرح ها باید در دستگاه های اجرایی و برخی سازمان ها تسهیل شود، گفت: برخی مشکلات مانند تامین انرژی و تعرفه های این حوزه نیز در سطح ملی است که مسائل از نزدیک بررسی و برخی تصمیمات اتخاذ شد و برخی نیز نیازمند پیگیری در مرکز استان است.

مخلص الائمه دلیجان را جزو شهرهای صنعتی پیشران کشور دانست که مسائل آن باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا تولیدکنندگان شهرستان با سهولت امور خود را پیش ببرند.

وی تاکید کرد: دولت از طرح های توسعه صنعتی و توسعه واحدها با جدیت حمایت می کند تا این صنایع امور خود را با سرعت پیش ببرند و در سال جهش تولید گام های بلندی را برای توسعه استان مرکزی برداریم.

شناسه خبر 81464