شناسه خبر:81551
1403/2/1 16:47:54

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از احداث ابرپروژه فولادی در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

احمد شانیان شنبه یکم اردیبهشت‌ماه از احداث ابرپروژه فولادی در شهرستان کبودراهنگ خبر داد و در جریان بازدید از روند احداث این مجتمع اظهار کرد: سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در این واحد صنعتی گامی بلند برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان همدان است.

وی با بیان اینکه این مجتمع تولیدی تأثیر بسزایی در تحقق جهش تولید و لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب دارد، اضافه کرد: این ابرپروژه فولادی صنعت استان را در ریل توسعه و تحول اقتصادی شتاب می‌دهد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: این مجتمع یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ استان در حوزه تولید محسوب می‌شود که با حمایت دولت سیزدهم درحال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع با استفاده از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا جزء صنایع سبز کشور محسوب خواهد شد، مطرح کرد: آب مورد نیاز این ابرپروژه از پساب فاصلاب شهری تأمین خواهد شد.

شانیان افزود: این مجتمع فولادی در شهرک صنعتی ویان شهرستان کبودراهنگ واقع شده و تولید میلگرد کلاف و شاخه را در برنامه دارد که از محصولات پُرمصرف در صنایع مختلف کشور محسوب می‌شود و در عرصه صادرات نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با تأکید بر تکمیل و توسعه صنایع فولادی در استان همدان، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری و راه‌اندازی این واحد صنعتی برای 300 نفر از جوانان این خطه اشتغال ایجاد می‌کند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81551