شناسه خبر:81714
1403/2/5 05:11:07

معاون توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر افزایش روند تأمین اعتبارات محیط زیستی گفت: هدف مسئولان اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

رضا انجم‌شعاع، گفت: در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، افزود: محیط زیست در همه عرصه‌های طبیعی و انسانی بیش از هر زمان نیازمند ارزیابی و مدیریت عملکرد در حوزه‌های حفاظت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ها است.

وی با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است گفت: تأمین معیشت محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از 12 صدم درصد به 18 صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف‌گذاری روی یک درصد است در حقیقت اعتبارات از 500 میلیارد تومان در سال 1397 به حدود 1,900 میلیارد تومان در سال 1402 رسیده است. درآمدهای محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست‌محیطی روبرو است، ادامه داد: همه اهداف مسئولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

وی افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی‌رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی رو به رو هستیم. همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها مواجه بودیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلایندگی تلاش می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 81714