شناسه خبر:82198
1403/2/18 04:16:32

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این گمرک در فروردین ماه امسال با ترانزیت 486 هزار تن کالا در بین گمرکات کشور در جایگاه نخست قرار گرفت و این نشان دهنده اهمیت این مرز در رونق اقتصادی کشور است.

« رضا قربانی » روز دوشنبه افزود: میزان ترانزیت خارجی انجام شده از گمرک پرویزخان در فروردین ماه امسال در هم سنجی با مدت مشابه سال قبل 47 درصد رشد داشته و بعد از گمرک پرویزخان، گمرکات شهید رجایی با 377 هزار تن و گمرک باشماق مریوان با 203 هزار تن در زمینه ترانزیت خارجی مبدا در رتبه‌های دوم و سوم در بین گمرکات کشور قرار گرفتند.

وی همچنین با اشاره به افزایش 45 درصدی درآمدهای گمرک پرویزخان در سال گذشته، گفت: مجموع درآمدهای سال گذشته این گمرک یک هزار و 500 میلیارد ریال بود که این میزان درآمد از محل عوارض، حقوق ورودی، مالیات، خدمات و سایر عوارضی است که گمرک بر اساس قانون باید در بخش صادرات و ترانزیت دریافت کند.

مدیرکل گمرک پرویزخان با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری در مرز رسمی پرویزخان بالا است، گفت: اکنون روزانه 2 هزار کامیون صادراتی و ترانزیت سوخت وارد این مرز می‌شوند و تشریفات آن را مجموعه کارکنان گمرک انجام می‌دهند.

قربانی ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان مرزی مهم بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق است و مبادلات تجاری و مرزی روزانه در این مرز به صورت مستمر و بدون وقفه در حال انجام است.

شناسه خبر 82198