شناسه خبر:82202
1403/2/17 17:29:57

فرماندار اسدآباد با اشاره به تعداد انگشت‌شمار روستاهای فاقد طرح هادی در این شهرستان، گفت: با اختصاص اعتبار لازم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان طی سال‌ جاری، تمام روستاهای فاقد طرح هادی اسدآباد صاحب طرح هادی خواهند شد.

حسین‌علی شرکایی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه در کمیته برنامه‌ریزی اسدآباد با اشاره به تعداد انگشت‌شمار روستاهای فاقد طرح هادی در این شهرستان، گفت: با اختصاص اعتبار لازم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان طی سال‌ جاری، تمام روستاهای فاقد طرح هادی اسدآباد صاحب طرح هادی خواهند شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: برخی از اهالی به بعضی از روستاهای خالی از سکنه شهرستان درخواست مهاجرت معکوس دارند که در همین رابطه برای روستاهای فاقد سکنه سطح اسدآباد نیز در سال‌ جاری با اعتبار لازم، طرح هادی تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روستای سدران، دربند و گلدره ازجمله روستاهای فاقد سکنه این شهرستان هستند که درحال حاضر به این روستاها خانواده‌های بسیاری درخواست بازگشت دارند؛ به‌طوری‌که 80 خانوار از اهالی روستای گلدره‌ شهرستان متقاضی بازگشت به روستای خود هستند که باید نسبت به تهیه طرح هادی و زیرساخت‌های لازم این روستاها برای ماندگاری اهالی توجه ویژه‌ای شود.

شرکایی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در زمینه رونق اشتغال منطقه برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی»، تصریح کرد: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های هربیشتر و لازم در شهرستان سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در اسدآباد به‌منظور رونق اشتغال ترغیب کنیم و حمایت لازم را از آن‌ها داشته باشیم.

فرماندار اسدآباد در ادامه گفت: برنامه هفتم توسعه به‌زودی نهایی و اعلام خواهد شد که در این رابطه همه دستگاه‌ها از هم‌اکنون باید آمادگی لازم را داشته باشند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82202