شناسه خبر:82295
1403/2/20 04:15:11

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت که پیشرفت فیزیکی طرح های آبرسانی به روستاهای این شهرستان در قالب قرارگاه امام حسن (ع) در کمتر از ۶ ماه به ۷۰ درصد رسیده است.

سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: طرح های آبرسانی به روستاهای این شهرستان در قالب قرارگاه امام حسن (ع) به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال است که اجرای آن از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پس از بهره برداری ۱۳ هزار نفر در قالب چهار هزار و ۱۰۰ خانواده روستایی در ۲۸ آبادی این شهرستان از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد یادآور شد: حفر کانال و لوله گذاری خط انقال آب شربه طول ۱۲ کیلومتر و حفر کانال و شبکه توزیع داخلی آب به طول ۲۳ کیلومتر از جمله طرح های درحال اجرا توسط این قرارگاه است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: حفر پنج حلقه چاه آب شرب در روستاها، احداث هفت مخزن ذخیره آب شرب ۲۰ تا ۵۰۰ متر مکبی جمعا به ظرفیت یک هزار و ۵۴۰ متر مکعب، ساخت و تجهیز ۲ ایستگاه پمپاژ آب نیز از دیگر طرح های در دست اقدام این قرارگاه است.

وی خاطر نشان کرد: تحقق توسعه متوازن در روستاها و افزایش سطح دسترسی ساکنان این مناطق به آب شرب پایدار از جمله اهداف این قرارگاه بوده که امسال در تلاش هستیم با همکاری و مشارکت فرمانداری و دستگاه های متولی طرح های جدیدی با کارسازی بسیج سازندگی اجرا شود.

مهدی افزود: در این بسیج همچنین در یک سال گذشته بیش از ۵۰ گروه جهادی را ثبت و سازماندهی کرده که در نتیجه فعالیت آنها، گروه های های مختلف جهادی پزشکی به مناطق محروم اعزام و در کنار ارایه خدمات درمانی در راستای تحقق جهاد تبیین دوره های آموزشی و فرهنگی نیز از سوی آنان انجام شده است.

وی یادآور شد: تهیه ۲ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی، یک هزار و ۱۲۵ بسته نوشت افزار، نذر و قربانی ۶۷ راس دام و توزیع گوشت انها، توزیع ۶۸ سری جهزینه بین نوعروسان نیازمند، تهیه ۷۱ هزار پرس غذا و تهیه ۵۰۰ بسته بهداشتی از دیگر خدمات بسیج سازندگی این شهرستان در سال گذشته است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با بیان اینکه این بسته ها با همکاری و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، اموزش و پرورش و نیروهای بسیح با حفظ کرامت بین نیازمندان توزیع شده است.

وی توانمند سازی خانواده های نیازمند را از دیگر اولویت های بسیج سازندگی اعلام خاطر نشان کرد: سال گذشته دوره های آموزشی اشتغال زایی و خوداشتغالی بین آنان برگزار شده و برای خودکفایی ۲۳ نفر نیز ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطا شده است.

شناسه خبر 82295