شناسه خبر:82422
1403/2/22 18:00:36

مدیرکل دامپزشکی همدان با اشاره به تولید مرغ مازاد بر نیاز استان، گفت: طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۱۳ درصدی جوجه‌ریزی در استان همدان هستیم.

امیرحسین نقی‌پور روز شنبه با اشاره به جوجه‌ریزی بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه ثبت‌شده در سامانه GIS در ۴۵ روز سپری‌شده طی سال جاری در همدان، افزود: تمامی واحدهای پرورش طیور صنعتی استان اعم از مزارع پرورش مرغ مادر، تخم‌گذار، نیمچه گوشتی، پرورش بوقلمون دارای مسئول فنی- بهداشتی بوده و بر فعالیت بهداشتی این واحدها توسط مسئولین فنی و کارشناسان ادارات دامپزشکی استان نظارت می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار امیدواری کرد: در جهت تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم در سال جاری با همراهی دولت و تولیدکنندگان علاوه‌بر جهش تولید، با کاهش بیماری‌ها روبه‌رو شویم.

وی تأکید کرد: خروج کلیه طیور زنده از مرغداری به مقصد کشتارگاه نیز الزاماً باید توسط خودروهای مجاز و پس از گرفتن مجوزهای بهداشتی- قرنطینه‌ای صورت بگیرد و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه‌های طیور پس از دریافت مجوز از خودروها و ثبت تأیید تخلیه آن در سامانه قرنطینه، نسبت به انجام کشتار طیور دریافتی در کشتارگاه اقدام می‌کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82422