شناسه خبر:82966
1403/3/5 16:50:00

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با انتقاد از ناهماهنگی در برگزاری همایش‌های پیاده‌روی توسط دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: برنامه‌های این‌چنینی باید برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند تا از موازی‌کاری پرهیز و ماهیت این نوع فعالیت‌ها به‌خوبی در جامعه تبیین شود.

علی حقیقی روز شنبه با انتقاد از ناهماهنگی در برگزاری همایش‌های پیاده‌روی توسط دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: برنامه‌های این‌چنینی باید برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند تا از موازی‌کاری پرهیز و ماهیت این نوع فعالیت‌ها به‌خوبی در جامعه تبیین شود؛ فلسفه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی در راستای جذب مردم به ورزش است و در این راستا شاهد فعالیت خوب ادارات هستیم، اما این موضوع‌ نیازمند هماهنگی‌های لازم است.

وی اضافه کرد: هیئت ورزش‌های همگانی متولی برگزاری همایش‌های پیاده‌روی است و انتظار داریم ادارات دولتی و سایر ارگان‌ها در راستای برنامه‌ریزی بهتر، هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: در برخی مناسبت‌ها که برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی تعیین می‌شود، شاهد ناهماهنگی و اجرای مستقل توسط برخی ارگان‌ها هستیم که باعث می‌شود مردم نتوانند آن‌طور که باید، از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی توصیه کرد: ادارات و ارگان‌ها بهتر است براساس تقویم سالیانه هیئت ورزش‌های همگانی در برگزاری هرگونه برنامه مناسبتی همچون پیاده‌روی‌ها، اقدام کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه همایش‌های پیاده‌روی تشویق مردم به ورزش را مد نظر دارد، افزود: تعیین جوایز ارزنده در این همایش‌ها درواقع برای تشویق مردم به ورزش است و ادارات می‌توانند با هماهنگی هیئت همگانی استان همدان در طول سال چندین برنامه بزرگ را در این حوزه انجام بدهند.

استان همدان همه‌ساله پذیرای بیش از 50 همایش پیاده‌روی خانوادگی در مناسبت‌های مختلف است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82966