شناسه خبر:83033
1403/3/7 13:46:57

نرخ مصوب کرایه آژانس تاکسی، وانت تلفنی و پیک موتوری در سنندج اعلام شد که در برخی مسیرها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری سنندج روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: در راستای تعیین نرخ کرایه آژانس‌های مسافربری و باری قبل از سال جلساتی با نمایندگان آژانس‌ها برگزار شد و نرخ پیشنهادی در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت که بعد از بررسی‌های لازم نرخ‌های پیشنهادی جدید تهیه و برای تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

حمید خضری افزود: تمام نرخ‌ها در جلسات شورای شهر بررسی و پس از تصویب برای تایید به فرمانداری ارسال و نرخ‌های جدید در سال‌جاری به تمام آژانس‌های مسافربری و باری ابلاغ شد.

وی با اشاره به نرخ‌ تعیین شده برای شرکت‌های حمل‌ و نقل مسافر درون ‌شهری تاکسی ‌تلفنی در مسیرهای مختلف گفت: فرودگاه سنندج به بهاران ۴۵۰ هزار ریال، فرودگاه به داخل شهر ۶۷۵ هزار ریال، فرودگاه به شهرک بعثت، ۵ آذر و نایسر ۸۲۵ هزار ریال، محدوده داخل شهرک‌ها و بهاران ۳۷۵ هزار ریال، بسته به مسافت محدوده داخل شهر از ۶۰۰ تا سه میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بسته به مسافت، محدوده داخل شهر به شهرک‌ها ۶۰۰ هزار ریال و محدوده داخل شهر به تمام فازهای بهاران و نواحی منفصل ۷۵۰ هزار ریال است.

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری سنندج اضافه کرد: نرخ هر ساعت کارکرد (اشخاص) ۷۵۰ هزار ریال بوده و هر کیلومتر ۶ هزار و انصراف مسافر از سرویس هم ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

خضری به نرخ مصوب برای شرکت‌های حمل‌ونقل پیک موتوری هم اشاره کرد و گفت: هر سرویس داخل شهر ۲۵۵ هزار ریال، هر سرویس داخل شهر به شهرک‌ها ۳۰۰ هزار ریال، هر سرویس داخل شهر به روستاهای اقماری ۳۷۵ هزار ریال، هر سرویس امور اداری و بانکی ۳۰۰ هزار ریال و هر ساعت کارکرد هم ۴۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی در ادامه به نرخ‌ تعیین شده برای شرکت‌های حمل‌ ونقل بار درون‌شهری وانت تلفنی‌ها هم اشاره کرد و افزود: سرویس وانت به داخل شهر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال،سایپا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، سرویس داخل شهر به نواحی منفصل شهری وانت پیکان یک میلیون و ۳۰۵ هزار ریال و سایپا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هر ساعت پخش و گردش داخل شهر وانت پیکان ۹۰هزار ریال و سایپا ۱۳۵ هزار ریال و هرکیلومتر رفت وانت پیکان ۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال و ساپیا ۶۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است.

رئیس سازمان حمل نقل بار و مسافر شهرداری سنندج یادآور شد: هزینه هر کیلومتر برگشت در امور حمل و نقل ۵۰ درصد هزینه رفت محاسبه و از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح ۱۰ درصد به مبالغ اضافه می‌شود.

شناسه خبر 83033