شناسه خبر:12231
1398/7/3 08:25:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره وضعیت سند دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: حرف ما بر سر قانون و مقررات است، این دانشگاه ابتدا باید تسویه مالی کرده و سپس پایان کار بگیرد.

حسن ربانی‌ارشد اظهار کرد: برای تسویه مالی اگر قول بدهند، حاضریم تا پایان سال در چند نوبت از سازمان ملی زمین و مسکن مجوز اقساط درخواست کنیم.

وی با بیان اینکه تسویه و پایان کار شرط قیدشده در قرارداد است، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در مورد اراضی دولتی فقط نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن داشته و برای همه کارها باید از ایشان اجازه بگیرد.

ربانی‌ارشد تأکید کرد: تسویه و پایان کار شرط قیدشده در قرارداد است، مگر اینکه از سازمان ملی زمین و مسکن اجازه بیاورند و ما اجرا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با این سؤال که آیا راه و شهرسازی می‌تواند سند دانشگاه را صادر کرده و بعد از اینکه دانشگاه اعتبار گرفت هزینه زمین را به راه و شهرسازی پرداخت کند؟ عنوان کرد: راه و شهرسازی اجازه چنین کاری را ندارد.

وی ادامه داد: برای تسویه مالی می‌توانند از سازمان ملی زمین و مسکن مجوز بگیرند و ما هم اجرا کنیم، در مورد پایان کار هم که شهرداری باید اقدام کند؛ اما درحال حاضر قراردادی که ما به دانشگاه داده‌ایم، می‌تواند نقش سند را ایفا کند، چراکه یک قرارداد بین دو دستگاه دولتی بوده و معتبر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درخصوص تخلیه خانه‌های سازمانی نیز یادآور شد: تاکنون حدود 30 واحد از خانه‌های سازمانی تخلیه شده است.

ربانی‌ارشد افزود: استانداری همدان در رابطه با تخلیه خانه‌های سازمانی همکاری زیادی داشته و بیشتر تخلیه از کارمندان استانداری بوده است، اما برخی ادارات ازجمله اداره کل مالیاتی و غیره هنوز همکاری نکرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه از همه مدیران خواهش داریم در راستای حفاظت از بیت‌المال و اموال دولتی برای تخلیه خانه‌های سازمانی همکاری کنند، گفت: حقوق کارمندانی که خانه‌های سازمانی را تخلیه نکرده‌اند، براساس بندی از مقررات قطع شده و به خزانه واریز شده است.

شناسه خبر 12231