شناسه خبر:23804
1399/4/3 00:51:44

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده و اینکه به‌زودی امکان صادرات دام از این استان به خارج از کشور فراهم می‌شود نفع و سود این صادرات باید به‌طور مستقیم به تولیدکننده برسد.

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: برای آزاد شدن صادرات دام با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت‌وگو شد و قرار است به شرط عدم افزایش و کنترل قیمت به مدت سه ماه صادرات دام از استان انجام شود که اینک در حال دریافت مجوزهای لازم هستیم.

وی اضافه کرد: سود حاصل از صادرات دام باید به‌صورت مستقیم به تولیدکنندگان استان برسد و دست دلالان و واسطه‌ها از این بخش کوتاه و قطع شود.

مرادنیا با بیان اینکه بیشترین قاچاق دام از استان‌های مرکزی انجام می‌شود، یادآور شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا در مسیر و گلوگاه‌ها کنترل‌های لازم در حمل دام صورت گیرد تا قاچاق آن به نام استان تمام نشود.

وی بر جدیت در پایش سوخت کامیون‌ها هنگام خروج از مرز تاکید کرد و افزود: باید بر تیمی که در مرز باشماق مسئول کنترل و پایش سوخت است نظارت شود که اگر این امر به درستی انجام گیرد تمایل به قاچاق سوخت کم شده و رانندگان کامیون به‌طور مستقیم و قانونی خرید سوخت خواهند داشت.

استاندار کردستان به اجرای طرح شناسه‌دار شدن لوازم خانگی در کشور اشاره کرد و گفت: این اقدام گامی مهم در جلوگیری از ورود لوازم خانگی قاچاق به بازار است و ما باید تلاش کنیم با دیگر استان‌ها در این زمینه حرکت کنیم.

مرادنیا سهم استان را از بازار کشور اندک برشمرد و تاکید کرد: بیشتر اجناس و لوازم خانگی از استان‌های جنوبی به شهرهای مرزی استان حمل و مجددا در بازار عرضه می‌شوند که ضروری است با اتخاذ تدابیر درست از هرنوع قاچاق کالایی به نام کردستان جلوگیری شود.

 

شناسه خبر 23804