شناسه خبر:24709
1399/4/18 13:31:23

 
 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تاکنون 649 میلیارد و 630 میلیون ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

حبیب‌الله محبی روز گذشته اظهار کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات بلاعوض، مبلغ مصوب شده تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان ایلامی (مرحله اول، دوم و سوم) یک‌هزار و 720 میلیارد ریال بوده که از این میزان، تاکنون یک‌هزار و 630 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون 13 هزار و 823 پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل این استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع شده که از این میزان، 12 هزار و 780 مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل‌زده احداثی و تعمیری در استان یادآوری کرد: تاکنون دو هزار و 159 مورد آواربرداری، دو هزار و 133 مورد پی‌کنی ساختمان، دو هزار و 109 واحد فونداسیون، دو هزار و 32 مورد دیوارچینی و دو هزار و هشت واحد نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

محبی با اشاره به توزیع رایگان سیمان در مناطق سیل‌زده ایلام گفت: تاکنون 14 هزار و 738 تن سیمان رایگان برای بازسازی در مناطق سیل‌زده استان توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام یادآوری کرد: برای هر واحد مسکونی احداثی روستایی و شهری، 160 کیسه سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب توزیع شده است.

محبی از فعالیت مهندسان ناظر ساخت مسکن زیر پوشش این بنیاد در مناطق سیل‌زده ایلام خبر داد و تأکید کرد: این افراد بر همه مراحل از تهیه نقشه ساختمان تا پایان کار نظارت کامل دارند.

دو موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال گذشته، باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش‌های کشاورزی در استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24709