شناسه خبر:32358
1399/9/3 15:09:49

عضو شورای اسلامی روستای سولان همدان گفت: بی‎مهری مسئولان و خلف وعده مدیران از مهم‎ترین عوامل توسعه‎نیافتگی مناطق تولیدمحور و گردشگری به‎خصوص روستای سولان از توابع بخش مرکزی همدان است.

محمدجواد درویشیان در گفت‌وگویی با خبرنگار ما ضمن اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته ساکنان منطقه گردشگری سولان و روستاهای هم‎جوار نهایت همکاری و همراهی را با سیاست‌های دولت داشته و دارند، افزود: از آنجایی که فاصله روستای سولان با همدان کمتر از 10 کیلومتر است، اما همچنان مردمان این منطقه از پایین بودن سطح خدمات عمرانی، بهسازی و راهسازی و نیز فقدان سیاست‌های بلندمدت گردشکری رنج می‌برند.

وی ادامه داد: منطقه سولان دارای یک‌هزار و 100 خانوار با جمعیتی بالغ‎بر چهار هزار نفر است که در مبادی ورودی منطقه بزرگ گردشگری روستاهای هم‎جوار قرار دارد و ده‌ها هزار گردشگر را به‌خاطر آب‌وهوای مناسب و بکر بودن منطقه به خود جذب کرده است که متأسفانه از نبود زیرساخت‎ها و مسیرها و جاده‌های مناسب محروم بوده و خود باعث افزایش نارضایتی مردم شده است.

این عضو شورای روستای سولان با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های مدیران و مسئولان امر با وجود پیگیری‌های شورا و دهیاری منطقه، افزود: طبق وعده متولیان امر به‎خصوص مسئول اداره راه شهرستان همدان، مردم این ناحیه با واگذاری بخشی از زمین‎های خود برای عریض کردن جاده‌ها و بازگشایی مسیرهای مورد نیاز، همچنان منتظر عملی شدن وعده‌ها و تعهدات آنان هستند.

دوریشیان به دیگر ظرفیت‌های این منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه گردشگری سولان با دارا بودن باغات، زمین‎های کشاورزی و به‎خصوص کشت سیر درحال حاضر اشتغال‎زایی مستقیم را برای پنج هزار نفر و به‎طور غیر مستقیم برای 20 هزار نفر که شامل سایر مناطق و روستای‌های بخش مرکزی همدان و حتی افرادی خارج از استان نیز می‌شود، ایجاد کرده است؛ تا آنجایی که با سهمی در صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر نقاط جهان موجب ارزآوری برای کشور شده است.

عضو شورای اسلامی روستای سولان همدان در پایان با گلایه‌مندی از تداوم بی‌مهری مسئولان به این منطقه و سایر مناطق مشابه با وجود پیگیری‎ها، اذعان کرد: مردم می‌خواهند بدانند چرا باید روستایی با این‎همه پتانسیل حتی از یک زیرسازی و مسیر آسفالت مناسب محروم باشد، چرا این روستا با توجه به آنکه بهره‎مند از حفره‌های آب زیرزمینی بوده، اما از نعمت آب شرب بی‌بهره است و در طول 24 ساعت مردم تنها یک ساعت آب شرب دارند؟ این درحالی است که ساکنان منطقه در کنار سایر مردم ایران با حضور چشمگیر در همه انتخابات و مناسبت‎های ملی و مذهبی و با تقدیم 21 شهید، ولایت‌مداری خود را به اثبات رسانده‌اند.

شناسه خبر 32358