شناسه خبر:37075
1399/12/4 09:53:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه گفت: مردم خیر استان امسال پنج میلیارد و 180 میلیون تومان صدقه به صندوق‌های صدقات کمک کردند و میانگین صدقه پرداختی هم استانی‌ها 465 میلیون تومان در ماه است.

«محسن رخصی» روز یکشنبه افزود: بیش از 116 هزار صندوق صدقات بزرگ در معابر، متوسط اداری و کوچک خانگی در استان تعبیه شده است.

وی همچنین گفت: حدود 112 هزار مشترک صندوق صدقات خانگی در استان داریم و 80 درصد از صدقات مردمی از همین صندوق‌های کوچک خانگی جمع آوری می‌شود.

رخصی با اشاره به بهره گیری از روش‌های نوین و الکترونیک در جمع آوری صدقات، یکی از تازه ترین روش‌های جمع آوری صدقات استفاده از دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی برای تخلیه الکترونیکی صندوق‌های صدقات خانگی اعلام کرد.

او توضیح داد: در این روش نیروهای تخلیه گر صندوق‌های صدقات با مراجعه به درب منازل مشترکین صدقات و تخلیه صندوق‌ها، رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به‌ صورت آنی برای این مشترکان صادر می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه همچنین افزود: در این روش مشترکان صندوق‌های صدقاتی که فاقد صندوق فیزیکی بوده و یا خواهان پرداخت صدقات به صورت الکترونیکی هستند می‌توانند میزان صدقه موردنظر خود را از طریق کارت بانکی پرداخت کنند.

رخصی در پایان گفت: صدقات مردمی در امور درمان، تحصیل، معیشت و مسکن نیازمندان و خانواده‌های زیرپوشش هزینه می‌شود.

از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه حدود 200 هزار نفر در قالب 84 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است.

شناسه خبر 37075