شناسه خبر:38669
1400/1/16 09:51:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان گفت: مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش بسترسازی و آگاهی‌بخشی در راستای تحقق شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است.

رشید قربانی در نخستین نشست شورای معاونین اداره کل با تبریک سال نو و گرامیداشت سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زادیی‌ها، اظهار کرد: با لطف خداوند و تلاش کلیه مجموعه و دست‌اندرکاران، آموزش‌وپرورش استان در سال 99 دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف کسب کرد که آخرین موفقیت استان، کسب رتبه نخست کشوری در جشنواره شهید رجایی و تقدیر وزیر محترم از آموزش‌وپرورش کردستان بود.

وی با تأکید بر ضرورت اهتمام لازم و تلاش برای تداوم موفقیت‌ها در سال 1400، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ اولویت کاری آموزش‌وپرورش از سوی وزیر در سال جدید، باید برای تحقق برنامه‌ها گام‌های مستحکمی برداشته شود.

قربانی با اشاره به نام‌گذاری سال 1400 به‌نام تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زادیی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش را بستر‌سازی و آگاهی‌بخشی عنوان کرد و گفت: همه وظیفه داریم در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

وی به اهتمام و تلاش‌های وزیر در راستای پیگیری و اعتلای برنامه‌های آموزش‌وپرورش پرداخت و با اشاره به ابلاغ اولویت‌های کاری آموزش‌وپرورش در سال 1400، تصریح کرد: باید تمامی مجموعه در راستای عملیاتی شدن برنامه‌ها با جدیت تلاش کرده و تسهیل‌گری کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرایی شدن شاخص‌های عملکردی به‌ویژه حفظ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت‌: نباید موانع و مشکلات پیش ‌رو در شرایط امروز، منجر به محرومیت دانش‌آموزان از آموزش شود.

قربانی بر تداوم آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی و حضوری متناسب با شرایط و رنگ‌بندی شهرستان‌ها و همچنین نظارت و کنترل وضعیت آموزشی دانش‌آموزان تأکید و اظهار کرد: در راستای دغدغه وزیر باید همه دانش‌آموزان به آموزش دسترسی داشته باشند.

وی برگزاری امتحانات نوبت خردادماه دانش‌آموزان و آزمون‌های ورودی ازجمله آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، نمونه‌دولتی و برگزاری کنکور سراسری را ازجمله اقدمات پیش رو عنوان کرد و خواستار برنامه‌ریزی و برگزاری مطلوب این آزمون‌ها شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان سامان‌دهی نیروی انسانی را از اولویت‌های مهم کاری برشمرد و گفت: از هم‌اکنون جهت نقل و انتقال فرهنگیان، تغییر دوره، صدور ابلاغ و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برنامه‌ریزی و نشست‌های هماهنگی پیش‌بینی و برگزار شود.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت مدیریت و برگزاری جلسات هماهنگی و شوراهای مختلف متناسب با شرایط حاضر، افزود: ضرورت دارد به‌منظور نظارت بر اقدامات ازجمله آموزش، مأموریت‌های اداری نیز پیش‌بینی و در حد لازم انجام شود.

قربانی با تأکید بر ضرورت خدمت‌رسانی به مراجعین و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به امور و نظارت بر مجموعه، اظهار کرد: شرایط کرونایی و دورکاری همکاران نباید موجب تأخیر در پیگیری اقدامات و خدمت‌رسانی به مراجعین شود.

وی گفت: اولویت تمامی حوزه‌های کاری بر انجام به‌موقع و مطلوب وظایف محوله است، بنابراین با نظارت مستقیم مسئولان و مدیران هر بخش، علاوه‌بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا، به‌گونه‌ای عمل شود و سازمان‌دهی حضور صورت گیرد که هیچ کار و اقدامی تحت عناوین مختلف معطل نمانده و خللی در امور ایجاد نشود.

شناسه خبر 38669