شناسه خبر:45390
1400/6/14 09:30:11

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: از ماه گذشته شاهد افزایش آمار تصادفات جرحی و فوتی در بلوارها و معابر خلوت همدان هستیم.

سرهنگ فرخ جمالی اظهار کرد: متأسفانه مدتی است شاهد افزایش تصادفات عابر پیاده هستیم، به‌طوری که از ابتدای شهریورماه تاکنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان حتی در بلوارها و معابر خلوت هم باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند، تصریح کرد: روز گذشته یک جوان 24 ساله به‌خاطر تخطی از سرعت مطمئنه و نبستن کمربند ایمنی در بلوار مفتح تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از ورود خودروهای غیر بومی به همدان در شرایط قرمز کرونایی خبر داد و گفت: دیروز 220 خودروی غیر بومی به‌خاطر تردد در سطح شهر اعمال قانون شده است.

جمالی با اشاره به اینکه مبلغ جریمه تردد هر خودرو یک میلیون تومان است، عنوان کرد: قبلاً بیشتر خوروهای غیر بومی مربوط به استان‌های خوزستان و تهران بود، اما اکنون خودروهای شناسایی‌شده از استان‌های متعدد و مختلفی وارد همدان شده‌اند.

وی با بیان اینکه محدودیت ورود به اماکن تفریحی و گردشگری همدان لغو شده است، اظهار کرد: اما محدودیت‌های شبانه طبق روال گذشته از ساعت 22 تا سه بامداد در استان برقرار است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه تصمیم‌گیری برای ایجاد و لغو محدودیت‌های ترافیکی برعهده ستاد مدیریت کرونا است، تصریح کرد: همه این اقدامات برای کنترل بحران کرونا انجام می‌شود.

جمالی با بیان اینکه مشکلی در ترافیک شهری وجود ندارد، گفت: از رانندگان تقاضا داریم هنگام عبور از بلوارها و معابر خلوت سرعت مطمئنه را رعایت و عابران پیاده هم زمان عبور حواس خود را بیشتر جمع کنند.

شناسه خبر 45390