شناسه خبر:49648
1400/9/22 09:34:36

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان همدان با بیان اینکه از روز شنبه پذیرش بیمه‌ای نسخ کاغذی در مراکز درمانی استان امکان‌پذیر نیست، گفت: از این پس تجویز هرگونه نسخه غیر الکترونیک برخلاف ضوابط قانون بودجه سال جاری کشور است.

سعید فرجی ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران از فاقد اعتبار شدن نسخ کاغذی در استان خبر داد و اظهار کرد: دیگر پذیرش بیمه‌ای نسخ کاغذی در مراکز درمانی استان امکان‌پذیر نیست و از این پس تجویز هرگونه نسخه غیر الکترونیک بر خلاف ضوابط قانون بودجه سال جاری کشور است.

وی بیان کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال 1400 سازمان‌های بیمه‌گر ملزم به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی هستند که این برنامه با جدیت درحال اجرا و پیگیری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: تمام مؤسسات اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در سطح استان ملزم به اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک هستند و باید نسخ را به‌صورت الکترونیکی تجویز کنند و از این امر نیز تخطی نکنند.

وی تصریح کرد: پزشکان می‌توانند با استفاده از سامانه‌های الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی کرده و خدمات را به‌صورت الکترونیکی ارائه کنند.

فرجی با بیان اینکه از طریق نسخه‌نویسی الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر امکان پرداخت به‌روزتر مطالبات را خواهند داشت، گفت: بعد از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید آن خواهیم بود که فقط یک مورد آن پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی جلوگیری خواهد کرد، یادآور شد: با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل ارائه خدمات الکترونیک، بیمه‌شده با کمترین هزینه به بالاترین سطح از خدمات سلامت دسترسی خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان دیگر فواید نسخه‌نویسی‌ الکترونیک را مدیریت و سامان‌دهی هزینه‌های سلامت در سطح کشور و کاهش استفاده از کاغذ و مدیریت سبز خواند و افزود: در این خصوص آموزش‌های لازم به تمام پزشکان استان به‌صورت حضوری و غیر حضوری ارائه شده است.

شناسه خبر 49648