شناسه خبر:50404
1400/10/8 09:25:01
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد:

پرورش استعداد نسل نوخاسته در مسیر تحقق گام دوم انقلاب

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه نباید فعالیت این تشکیلات را تنها در مقاطع انتخابات و تلاش برای رسیدن افراد به جایگاه‌ها و پست‌های سیاسی محدود و محصور کرد، افزود: توجه به جوانان و درعین‌حال پرورش استعداد نسل نوخاسته برای آنکه در عرصه و سنگرهای انقلاب مسئولیت‌ها را در مسیر تحقق گام دوم انقلاب برعهده بگیرند، از اصلی‌ترین اولویت‌های ما است.

چندسالی است که شورای ائتلاف ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب و پرهیز از تفرقه، جوان‌گرایی و نیز مشارکت دادن مردم و بدنه جریان انقلاب را برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب برنامه‌ریزی کرده و طی این مدت با ورود به عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، توانسته است موفقیت‌های بی‌بدیلی را کسب کند که البته فعالیت در این نهاد مردمی در استان‌ها نیز ریشه دوانیده و از جایگاه خاصی برخوردار است؛ به‌طوری که در استانی همچون همدان این‌روزها شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عنوانی نام‌آشنا در عرصه سیاسی استان است و توانسته بخش اعظمی از فعالان این عرصه را گِرد هم آورد. بر این اساس با توجه به انتخاب محمد نباتی به‌عنوان رئیس جدید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان، بر آن شدیم تا درخصوص برنامه‌ها و اولویت‌های جدید شورا با وی گفت‌وگو داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید:

رئیس جدید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه این شورا به مجموعه‌ای از نیروهای مخلص انقلابی که از همه اقشار و آحاد مردم و احزاب در آن عضویت داشته و فعال هستند اطلاق می‌شود، گفت: این شورا بر لزوم حضور جوانان انقلابی در این مجموعه در مسیر تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که مد نظر رهبر انقلاب نیز هست، تکیه و تأکید دارد.

محمد نباتی ادامه داد: درواقع اهداف بالا و بلندی که این تشکیلات دنبال می‌کند، با تکیه بر تهذب الهی در مسیر تشکیل یک مجموعه قوی و قویم است که از آن می‌توان به‌عنوان تشکیلات اسلامی یاد کرد که قادر خواهد بود مجموعه‌های پراکنده و متفرق را زیر یک چتر و با یک هدف واحد و جهت مناسب که مد نظر انقلاب و امامین انقلاب و درعین‌حال شهدای والامقام که پای این درخت انقلاب خون پاکشان ریخته شده، گِرد هم آورد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین آرمان و چشم‌انداز پیش‌بینی‌شده برای این مجموعه ‌ارتقای قدرت ملی است، تشریح کرد: برای رسیدن به این اهداف انتظار می‌رود جامعه وحدت‌یافته ما زیر علم و کتل و پرچم ولایت فقیه حرکت کند.

نباتی با اشاره به اینکه هدف بعدی این مجموعه توسعه فعالیت‌های سیاسی مردم در لایه‌های مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: از دیگر آرمان‌ها که همچون گذشته دنبال خواهد شد، تلاش در مسیر گسترش ارزش‌های انقلاب در جامعه و درعین‌حال تحقق تعاون برای حفظ این ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه نباید فعالیت این تشکیلات را تنها به مقاطع انتخابات و تلاش برای رسیدن افراد به جایگاه‌ها و پست‌های سیاسی محدود و محصور کرد، افزود: توجه به جوانان و درعین‌حال پرورش استعداد نسل نوخاسته برای آنکه در عرصه و سنگرهای انقلاب مسئولیت‌ها را در مسیر تحقق گام دوم انقلاب برعهده بگیرند، از اصلی‌ترین اولویت‌های ما است.

رئیس جدید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز این شورا بر موضوعات حساسی چون کاهش جمعیت و تهدید این مهم برای جامعه برنامه‌ریزی خواهد کرد، اذعان کرد: متأسفانه درحال حاضر همدان جزء استان‌های آخر در رشد جمعیت در کشور به حساب می‌آید.

نباتی با تأکید بر اینکه از دیگر مسائل اجتماعی استان که جزء برنامه‌های شورا خواهد بود توسعه شهری است، ابراز کرد: متأسفانه در این باب نیز همدان جزء معدود استان‌ها است که در آن آپارتمان‌سازی با رویکرد غربی به‌ویژه در مرکز استان رواج یافته است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی نیز از دیگر مباحثی است که در شورای ائتلاف برای رفع و کاهش آن برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت و جزء اولویت‌ها ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: شناخت ظرفیت‌ها و درعین‌حال خلأها و نواقص در مسیر توسعه استان از دیگر مسائلی است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

نباتی با اشاره به اینکه توسعه حوزه کشاورزی و درعین‌حال صنعت و نیز برنامه‌ریزی بر محور گردشگری ازجمله این استعداد‌ها است، گفت: متأسفانه بخشی از این پتانسیل‌ها در نبود برنامه‌ریزی نادیده گرفته شده‌اند؛ به‌عنوان مثال در حوزه گردشگری استان همدان دارای مزیت‌های مثال‌زدنی است که با داشتن نقشه راه می‌توان توسعه اقتصادی استان را رقم زد.

وی با اشاره مجدد به اهداف عالیه این تشکل، ابراز کرد: پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و نیز امامین انقلاب و شهدا و ایثارگران ازجمله اصلی‌ترین این هدف‌ها است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تقویت قدر ت ملی در سایه‌سار وحدت و انسجام نیروهای انقلاب و درعین‌حال در زیر پرچم ولایت فقیه تحقق می‌یابد، بیان کرد: تعاون، همفکری و همکاری در مسیر تشکیل دولت اسلامی از دیگر آرمان‌ها تعریف‌شده برای این شورا است.

نباتی ادامه داد: ایجاد تعامل بین نخبگان بسیج، نیروهای سیاسی، احزاب، فرهنگی و علمی که دل در گرو انقلاب دارند نیز از دیگر اهداف ترسیم‌شده است.

وی با اشاره به رسالت مطالبه‌گری این مجموعه به‌منظور رفع مشکلات مردم و جامعه و درعین‌حال حفظ و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، ابراز کرد: تلاش برای همه عرصه‌های عشق‌آفرین انقلاب به‌ویژه انتخابات و ارائه فهرستی از افراد صالح، کارآمد، عالم و انقلابی برای حضور در این عرصه‌ها نیز از مباحثی بوده که برای این تشکیلات در ذیل اهداف عالیه خود تعریف شده است.

وی با بیان اینکه نگاه جریان انقلابی به رسانه‌ها نگاهی عمیق و اعتقادی است، اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انعکاس این جریان در میان مردم و انتقال واقعیت‌های اجتماعی به مسئولان، نقش بسیار مؤثری به‌عهده دارد.

شناسه خبر 50404