شناسه خبر:51488
1400/11/3 09:28:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هفت نمایش خیابانی منتخب بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از سوی هیئت انتخاب این جشنواره معرفی شدند و در این رویداد هنری به رقابت می‌پردازند.

احمدرضا احسانی روز شنبه اظهار کرد: هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره بیست‌وهفتم متشکل از بهمن ‌صادق‌حسنی، ناصر آویژه و مزدک مهیمنی، پس از ارزیابی کارشناسی 49 اثر متقاضی این بخش، آثار برتر را برای حضور در جشنواره معرفی کردند.

وی گفت: نمایش‌های «تله من» به کارگردانی هیام احمدی از شاهین‌شهر، «داستان سیاه» به کارگردانی آرش رضایی از الیگودرز، «غولک‌های نازنین» به کارگردانی موسی هدایتی از قروه و «محیط‌بانان شجاع» به کارگردانی لیلا بیگونه از تهران، از آثار منتخب این بخش هستند.

رئیس بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خاطرنشان کرد: «نان‌آوران» به کارگردانی سعید باغبانی‌نیر از همدان، «یه دنیایی که آدم‌ها آبی شن» به کارگردانی زهراسادات احمدی از محلات و «یک روز به‌خصوص» به کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر، دیگر نمایش‌های راه‌یافته به بخش خیابانی هستند.

بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش، اسفندماه امسال با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

شناسه خبر 51488