شناسه خبر:55488
1401/2/29 09:08:35

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به برگزاری باشکوه و ارزشمند جشنواره ملی اذان منتظران در این استان، گفت: برگزاری جشنواره‌های معنوی همانند اذان منتظران دارای آثار معنوی، باقیات و صالحات بسیاری است؛ ضمن اینکه برگزاری موفق این جشنواره در همدان به‌عنوان الگو و مدلی برای دیگر استان‌های کشور درآمده است.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز چهارشنبه در آیین قدردانی از عوامل اجرایی برگزاری نخستین جشنواره سراسری اذان منتظران با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ایجاد فضای معنوی برای خانواده‌ها و نسل جوان برگزار شد، افزود: اجرای این برنامه در استان همدان به‌عنوان یک مدل و الگوی موفق در سطح ملی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌گذاری واقعی انسان‌ها به درجه معنویت آن‌ها است و اذان، نماز و معنویت چشم انسان را به حقایق هستی باز می‌کند.

استاندار همدان ابراز کرد: در دوران سختی حوادث تنها ملجأ و پناه امن انسان تمسک به قرآن و نماز بوده و کلید ورود به نماز نیز همانا اذان است.

قاسمی‌فرزاد گفت: این جشنواره که برای نخستین‌بار در کشور و به همت ستاد اقامه نماز در استان همدان و به‌صورت سراسری و بسیار شایسته برگزار شد، نمونه‌ای برای انجام دیگر فعالیت‌ها و اقدامات معنوی در استان است که به سایر استان‌ها نیز تسری پیدا می‌کند.

در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز کشور، تندیس جشنواره و هدیه معنوی یک جلد کلام‌الله مجید از عوامل برگزاری این جشنواره در استان قدردانی شد.

جشنواره ملی اذان منتظران برای نخستین‌بار در کشور و در استان همدان برگزار شد که 61 درصد از شرکت‌کنندگان زن بودند و 39 درصد آن‌ها را مردان تشکیل دادند.

این جشنواره علمی، ادبی و هنری در 10 قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن‌گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطره و داستان در سال گذشته آغاز به کار کرد.

پس از اتمام زمان فراخوان دو هزار و 106 اثر در قالب‌های مختلف ارسال که نسبت به دسته‌بندی آن‌ها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

رتبه اول تا سوم برگزیدگان افراد بزرگسال بودند و به کودکان جایزه‌ای تعلق نمی‌گرفت که با تدبیر و موافقت استاندار همدان از بین کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این جشنواره در سه بخش نقاشی، عکاسی و کلیپ افرادی به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

شناسه خبر 55488