شناسه خبر:60078
1401/6/22 10:18:09

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: وزیر امنیت داخلی آمریکا اظهار کرد تهدیدهایی که پس از 21 سال از حادثه 11 سپتامبر، آمریکا با آن مواجه است، از تروریسم خارجی به افراط گرایی داخلی تغییر ماهیت داده است.

«الخاندور مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا اظهار کرد تهدیدهایی که پس از 21 سال از حادثه 11 سپتامبر، آمریکا با آن مواجه است، از نگرانی درباره تروریسم خارجی به نگرانی درباره افراط گرایی داخلی تغییر ماهیت داده است.

وی در مصاحبه با شبکه آن بی سی در سالگرد حمله ترورویستی به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک اظهار کرد تهدیدهای گسترده در آمریکا طی 20 سال گذشته به شکلی قابل توجه تغییر ماهیت داده‌اند.

مایورکاس افزود: با نگاه به حادثه 11 سپتامبر در می‌یابیم که در آن سال‌ها ما بر تروریسم خارجی وافرادی که سعی داشتند برای ضربه زدن به آمریکا وارد خاک کشورمان شوند، تمرکز داشتیم اما در حال حاضر مقامات درباره شهروندانی که تحت تاثیر ایدئولوژی‌های تروریستی خارجی دست به اقدامات مخرب می‌زنند، نگران هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا طی چند سال گذشته با تهدیدهای نوظهور و افراط گرایی خشن داخلی مواجه شده، اظهار کرد افرادی در اینجا تحت تاثیر تفکرات رادیکالی و افراط گرایانه ایدئولوژی تروریست‌های خارجی، ایدئولوژی نفرت، حساسیت‌های ضد دولتی و حتی شکایت‌های شخصی قرار گرفته و دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

مایورکاس پیش از این و تنها 3 ماه بعد از حمله طرفداران ترامپ به کنگره در ژانویه 2021، افراط گرایی داخلی را بزرگترین تهدید تروریستی آمریکا دانسته بود.

وی یکی از شمار زیاد دموکرات‌هایی است که درباره تهدید افراط گرایی داخلی در آمریکا هشدار داده است.

در همین حال، «مارک وارنر» رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در بیست و یکمین سالگرد حمله تروریستی 11 سپتامبر هشدار داد که ایالات متحده در حال حاضر با تهدیدهای داخلی مواجه است و این تهدیدها بسیار بزرگتر از تروریسم است.

وارنر مردم را به اتحاد در مواجهه با تهدیدهای تروریستی بین‌المللی دعوت و ابراز امیدواری کرد کشورش بتواند به شکل مشابه با چالش‌ها و تهدیدهای داخلی نیز مقابله کند.

وی تصریح کرد من معتقدم جامعه اطلاعاتی آمریکا عملکرد خوبی داشته است.

 تصور می‌کنم تهدیدهای تروریستی کم شده اما من درباره برخی فعالیت‌های انجام شده در کشور مانند منکران انتخابات و شورشی که در روز 6 ژانویه 2021 از سوی طرفداران ترامپ صورت گرفت نگران و امیدوارم که بتوانیم همان نوع اتحاد را در پیش بگیریم.همچنین کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در مصاحبه با آن بی سی گفت: تروریسم داخلی بسیار خطرناک است و کشور را تضعیف خواهد کرد.

شناسه خبر 60078