شناسه خبر:61562
1401/7/30 09:37:43

سپهرغرب، گروه گردشگری: با همکاری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و وزارت آموزش‌وپرورش، پویش «یک کلاس- یک تور» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ سفر و ظرفیت‌های گردشگری کشور راه‌اندازی شد.

طبق تعامل و همکاری صورت‌گرفته میان معاونت پرورشی وزارت آموزش‌و‍‌پرورش و معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از این پس، پویش «یک کلاس- یک تور» در مدارس کشور اجرا می‌شود تا بر مبنای آن دانش‌آموزان بتوانند در اردوها و گشت‌های رایج در مدارس با مشاغل حوزه گردشگری، آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و درمجموع فرهنگ سفر آشنا شوند.
در این پویش دانش‌آموزان می‌توانند حضور در تور گردشگری را به‌صورت تخصصی با مشارکت راهنمایان تور، تجربه کنند و همانند گردشگران حرفه‌ای در سفرهای هدفمند، گروهی و استاندارد حضور داشته باشند.
پیش از این، تجربه همیار گردشگر در کارنامه همکاری دو وزارتخانه وجود دارد که پویش یک کلاس- یک تور که سفرهای تربیتی را در پی خواهد داشت، وجه تکامل‌یافته این ارتباط دوسویه به‌شمار می‌آید.
معانت گردشگری همچنین اعلام کرد: این پویش هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی در استان‌هایی ازجمله زنجان، هرمزگان، کردستان، خراسان‌جنوبی و غیره با مشارکت دانش‌آموزان در تأسیسات گردشگری، موزه‌ها و مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری با همراهی راهنمایان تخصصی گردشگری درحال اجرا است.

شناسه خبر 61562