شناسه خبر:62569
1401/8/24 09:18:52

سپهرغرب، گروه کاردانش - طاهره ترابی‌مهوش: یک جوان خوزستانی توانسته از طریق ایجاد میدان مغناطیسی نسبت به تولید دستگاه یونیزه و قلیایی کردن آب اقدم کند که منطبق بر دانسته‌های علمی، دوای درمان بسیاری از دردها است.

تصور کنید در حال تحقیق و پژوهش برای پایان‌نامه دکتری باشید و در آزمایشگاه مشغول آزمایش و واکاوی یک باکتری، یک‌دفعه جرقه‌ای در ذهنتان زده شود و موفق به اختراع دستگاهی شوید که هر وقت اسم آزمایشگاه و باکتری به گوشتان بخورد آن روز برایتان تداعی شود. روزی که توانستید بخشی از آلام و درد بیماران را از طریق این اختراع درمان کنید این حرف‌ها گفته شد تا برسیم به یک جوان خوزستانی که موفق شده دستگاه یونیزه‌کننده آب قلیایی را اختراع کند و حال به‌عنوان یک تولیدکننده محصول مؤثر، سری در بین سرها داشته باشد.
بر این اساس با توجه به اهمیت موضوع برآن شدیم تا گفت‌و‌گویی را با مدیرعامل شرکت مغناطیس‌سازان حیات ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:
آرش مؤمنی مخترع دستگاه تولیدکننده آب قلیایی و یونیزه، با بیان اینکه متولد سال 1367 بوده و مدرک دکترای باکتری‌شناسی از دانشگاه تهران- ورامین دارد گفت: این شرکت از سال 97 در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با تأکید بر اینکه در این شرکت تجهیزات پزشکی به کمک میدان مغناطیسی تولید می‌شود گفت: نخستین دستگاهی که ساختیم دستگاه یونیزه و قلیایی کردن آب بود.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه نیز همچون دیگر محصولات این شرکت با میدان مغناطیسی کار می‌کند تصریح کرد: در این فرایند هیچ ماده‌ای به آب اضافه نشده و حتی فیلتری هم در آب گذاشته نمی‌شود؛ فقط کافی است پارچ را بین دو تا چهار ساعت در داخل دستگاه قرار دهند.
مدیرعامل شرکت مغناطیس‌سازان حیات با تأکید بر اینکه طی این مدت آب یونیزه و قلیایی می‌شود ابراز کرد: استفاده از این آب در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون دیابت، فشار خون و سنگ کلیه و غیره مؤثر است.
مؤمنی بیان اینکه در حال حاضر این شرکت زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان خوزستان قرار دارد و تا دوماه آینده فرایند تبدیل شدن آن به شرکتی دانش‌بنیان به اتمام خواهد رسید گفت: خوشبختانه طی پنج سالی که نسبت به تولید این دستگاه اقدام کردیم چیزی حدود 12 هزار دستگاه را در اقصی‌نقاط جهان به فروش رساندیم.
وی با اشاره به اینکه این شرکت در حال حاضر در اغلب شهرهای ایران و نیز کشورهای ترکیه و آلمان نمایندگی فروش دارد، اذعان کرد: این شرکت سازنده انحصاری دستگاه تولیدکننده آب مغناطیسی و قلیایی و درعین‌حال دارنده مدل طلای اتحادیه اروپا در جشنواره اختراعات، دارنده نشان نقره ترکیه و تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.
مدیرعامل شرکت مغناطیس‌سازان حیات مطرح کرد: طی پنج سال گذشته تمرکز ما تنها بر تکمیل و تولید این دستگاه بود اما تا پایان سال دو محصول دیگر نیز با عنوان بالشت مغناطیسی برای پیشگیری و بهبود بیماری‌هایی همچون آلزایمز، سکته و آرتروز و دستگاه مگنت‌تراپی برای بهبود بخشیدن به درد کمر و زانو و روماتیسم تولید کردیم.
مؤمنی در خصوص چگونگی ورود خود به این عرصه با تأکید بر اینکه وقتی برای رساله دکتری در حال انجام آزمایشی روی یک باکتری اسهال بودیم متوجه شدیم وقتی این باکتری در میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد غیرفعال می‌شود آن زمان بود که دریافتیم اگر محیط بدن را در یک میدان مغناطیسی بی‌خطر قرار دهیم بیشتر بیماری‌ها همچون دیابت، اسهال و فشار خون و غیره درمان می‌شوند.
وی ادامه داد: بر این اساس طی تحقیقات انجام‌شده، متوجه شدیم این میدان اگر شدت و طول موج مشخصی داشته باشد خاصیت قلیایی به آب می‌بخشد و بدون اینکه فیلتر معرفی کرده یا ماده‌ای را به آب اضافه کنیم می‌توان آب را با یک میدان خاص قلیایی کرد بنابراین طراحی یک سیم‌پیچی خاصی که بتواند این میدان را به آب بدهد را آغاز کرده و ماکت این دستگاه را ساختیم، هنوز دستگاه کامل نشده بود که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دادیم تا صحت آن تأیید شود.
این کارآفرین با تأکید بر اینکه در مجموع عملیات ثبت اختراع و اخذ مجوز‌ها پنج سالی به طول انجامید گفت: از سال 97 و با سرمایه 80 میلیون تومانی تولید دستگاه را آغاز کردیم.
مؤمنی هدف اصلی از اختراع این دستگاه را ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به دغدغه‌های مردم در خصوص تهیه دارو و اینکه خیلی از دارو‌ها تحریم هستند خیلی خوشحالم که توانستم این دستگاه را در اختیار این مردم قرار دهم.
وی با تأکید بر اینکه همه قطعات به‌کاررفته در این دستگاه به‌جز آداپتور آن ایرانی است اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های که انجام‌شده از سال آینده آداپتور نیز توسط شرکت تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این شرکت برای چهار نفر متخصص به‌صورت مستقیم و برای 70 نمایندگی به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است افزود: آب یونیزه قلیایی توسط دستگاه تصفیه و یونیزه‌کننده آب و الکترولیز ایجاد و به‌منظور بالا بردن PH آب آشامیدنی و آزادسازی مولکول‌های هیدروژن و اکسیژن موجود در آب تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت مغناطیس‌سازان حیات با اشاره به اینکه آب قلیایی، آبی است که درجه PH آن بالاتر از آب لوله‌کشی است حال‌آنکه PH طبیعی هفت است هرچه درجه PH بالاتر باشد آب قلیایی‌تر است و هرچه PH پایین‌تر باشد آب اسیدی‌تر است افزود: طبق تحقیقات پزشکی افرادی که بدن و خون خود را با تغذیه مناسب همواره در ناحیه قلیایی نگه می‌دارند از سلامتی بسیار بیشتری برخوردارند. بر همین اساس توصیه می‌کنند هر فرد حداکثر 40 درصد از غذای روزانه خود را از غذاهای اسیدی انتخاب کند، زیرا مشخص شده احتمال بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک ازجمله سرطان‌ها و بیماری MS و پارکینسون و غیره در بدن‌های اسیدی بسیار بیشتر است.
مؤمنی در خصوص کارایی این دستگاه ابراز کرد: این دستگاه قادر است بدون نیاز به هیچ ماده افزودنی و یا هیچ فیلتری پنج کار قلیایی کردن آب، افزایش میزان اکسیژن و سبک شدن آب، تبدیل آب به شکل شش‌ضلعی، ایجاد خاصیت یونیزه یا مغناطیسی در آب، باعث کاهش ORP آب به میزان 400 واحد یا افزایش آنتی‌اکسیدانی آب به میزان 400 واحد شود.
وی اذعان کرد: امروزه به دلیل سَبک زندگی و استفاده از غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی مثل چای، قهوه، لبنیات، شیرینی و غیره بدن به سمت اسیدی شدن پیش می‌رود که این عامل باعث ایجاد ناراحتی‌های جسمی و روانی در انسان می‌شود حال‌آنکه دوسوم بدن انسان از آب تشکیل شده پس اگر می‌خواهیم زندگی سالمی داشته باشیم باید میزان و نوع آبی که مصرف می‌کنیم به شکل قلیایی باشد.
مع‌الوصف با توجه به اینکه سرمایه‌های هر کشوری در وهله نخست نیرو‌های جوان، آزموده و نخبه هستند باید گفت که با حمایت و دستگیری از جوانان نخبه و کسانی که چیزی در چنته دارند می‌توان به آینده روشن کشورمان امیدوارتر شد زیرا اعتماد و به‌کارگیری نخبه‌ها در پروژه‌های مهم ملی و میهنی می‌تواند از مهاجرت آنان جلوگیری کند، اعتمادی که دو سر برد نه هزار سر برد است. به امید نگاه ویژه مسئولان به این مسئله.

شناسه خبر 62569